Pregled bibliografske jedinice broj: 641591
Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla, 2013. str. 673-685 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 641591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
(Inclusion of children with disabilities in the education system in Croatia)
Autori
Salaj, Ivona ; Opačak, Tatjana ; Osmančević Katkić, Lejla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena - Tuzla, 2013, 673-685
Skup
IV.Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.06.2013. - 23.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; obrazovanje ; studija slučaja
(children with disabilities ; education ; case study)
Sažetak
Cilj je ovoga rada dati prikaz obrazovne politike i prakse obrazovanja djece s teškoćama u razvoju u Hrvatskoj u osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja.Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju prvenstveno je regulirana Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi kao i Državnim pedagoškim standardom osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja. Metodom studije slučaja analizirano je obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju u redovnoj osnovnoj školi. Analizirane su sve tri razine integracije, odnosno mikro razina razreda, mezo razina školskog okruženja kao i makro razina na nivou obrazovnog sustava. Rezultati analize pokazuju kako integraciju djece s teškoćama u razvoju nije moguće provesti samo na jednoj razini. U slučaju kada škola nije razvila efektivne mehanizme za provođenje integracije, a sustav ne reagira, problem se pokušava riješiti na način koji šalje najmanje pozitivnih poruka, multiplicirajući još uvijek duboko ukorijenjene stavove i predrasude prema djeci s teškoćama u razvoju.Stoga je svrha ovoga rada ukazati na važnost razvijanja suradničkih odnosa i kulture tolerancije na relaciji učenik-škola-roditelj. Upravo djelovanje na ove subjektivne preduvjete integracije zahtijeva najmanje financijskih resursa, a može znatno pridonijeti ostvarenju i/ili prikrivanju nedostatnosti objektivnih i organizacijskih preduvjeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb