Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 641591

Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj


Salaj, Ivona; Opačak, Tatjana; Osmančević Katkić, Lejla
Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla, 2013. str. 673-685 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 641591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
(Inclusion of children with disabilities in the education system in Croatia)

Autori
Salaj, Ivona ; Opačak, Tatjana ; Osmančević Katkić, Lejla

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena - Tuzla, 2013, 673-685

Skup
IV.Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.06.2013. - 23.06.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; obrazovanje ; studija slučaja
(children with disabilities ; education ; case study)

Sažetak
Cilj je ovoga rada dati prikaz obrazovne politike i prakse obrazovanja djece s teškoćama u razvoju u Hrvatskoj u osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja.Obrazovna politika prema djeci s teškoćama u razvoju prvenstveno je regulirana Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi kao i Državnim pedagoškim standardom osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja. Metodom studije slučaja analizirano je obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju u redovnoj osnovnoj školi. Analizirane su sve tri razine integracije, odnosno mikro razina razreda, mezo razina školskog okruženja kao i makro razina na nivou obrazovnog sustava. Rezultati analize pokazuju kako integraciju djece s teškoćama u razvoju nije moguće provesti samo na jednoj razini. U slučaju kada škola nije razvila efektivne mehanizme za provođenje integracije, a sustav ne reagira, problem se pokušava riješiti na način koji šalje najmanje pozitivnih poruka, multiplicirajući još uvijek duboko ukorijenjene stavove i predrasude prema djeci s teškoćama u razvoju.Stoga je svrha ovoga rada ukazati na važnost razvijanja suradničkih odnosa i kulture tolerancije na relaciji učenik-škola-roditelj. Upravo djelovanje na ove subjektivne preduvjete integracije zahtijeva najmanje financijskih resursa, a može znatno pridonijeti ostvarenju i/ili prikrivanju nedostatnosti objektivnih i organizacijskih preduvjeta.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Salaj, Ivona; Opačak, Tatjana; Osmančević Katkić, Lejla
Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla, 2013. str. 673-685 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Salaj, I., Opačak, T. & Osmančević Katkić, L. (2013) Uključivanje djece s teškoćama u razvoju u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj. U: Nikolić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Salaj, Ivona and Opa\v{c}ak, Tatjana and Osman\v{c}evi\'{c} Katki\'{c}, Lejla}, editor = {Nikoli\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {673-685}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, obrazovanje, studija slu\v{c}aja}, title = {Uklju\v{c}ivanje djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju u osnovno\v{s}kolski sustav odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, obrazovanje, studija slu\v{c}aja}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Salaj, Ivona and Opa\v{c}ak, Tatjana and Osman\v{c}evi\'{c} Katki\'{c}, Lejla}, editor = {Nikoli\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {673-685}, keywords = {children with disabilities, education, case study}, title = {Inclusion of children with disabilities in the education system in Croatia}, keyword = {children with disabilities, education, case study}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font