Pregled bibliografske jedinice broj: 641543
Obrazovanje i sloboda
Obrazovanje i sloboda // Uloga obrazovanja u identitetu društva i ekonomiji znanja / Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 11-25 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 641543 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje i sloboda
(Education and freedom)
Autori
Šundalić, Antun
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Uloga obrazovanja u identitetu društva i ekonomiji znanja
/ Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013, 11-25
ISBN
978-953-253-121-3
Skup
Globalizacija i regionalni identitet 2013.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.09.2013. - 14.09.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; društvo znanja; sloboda; društveni razvoj; demokracija
(education; society of knowledge; freedom; social development; democracy)
Sažetak
Novovjeka Europa je znanost i obrazovanje prihvatila kao društveno korisnu djelatnost, a u zadnja dva stoljeća ih je institucionalno ustrojila i uključila u važne nositelje ukupnog razvitka društva. Razvoj je obrazovanja, kao i ulaganje u znanstvena istraživanja, postao pokazatelj razvijenosti društva, njegove naprednosti, demokratičnosti i, u konačnici, njegove slobode. Sloboda društva je sloboda njegovih građana, a ona traži njihovu odgovornost koja se temlji na znanju i svijesti o svemu što se čini. Obrazovanje se time promovira u oslobađajuću djelatnost pa se takvim razumijevanjem obrazovanje i sloboda posredno uvjetuju. Obrazovanje kao „put u razotuđenje društvenih odnosa“, a ne kao produbljivanje društvenih nejednakosti, bi se trebalo potvrđivati u sve prisutnijoj koncepciji društva znanja i u hrvatskom društvu. Kada se ovoj temi pristupi na razini svakodnevice, tada je očekivati da će odnos slobode i obrazovanja različito doživljavati oni koji se obrazuju u odnosu na one koji to ne čine. No, koliko oni koji se obrazuju taj proces doživljavaju kao postupno oslobođenje od tradicije, ustaljenih obrazaca životne sredine, prostorne ograničenosti, kao slobodu izbora, slobodu za karijeru i slično, istraženo je na studentima završnih godina diplomskog studija Osječkog sveučilišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0792389-1365 - Posttranzicijski identitet ruralnog prostora Slavonije i Baranje (Šundalić, Antun, MZOS ) ( CroRIS)
Profili:
Antun Šundalić
(autor)