Pregled bibliografske jedinice broj: 641542
Obrazovanje i sloboda
Obrazovanje i sloboda, 2013. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 641542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje i sloboda
(Education and freedom)
Autori
Šundalić, Antun
Izvornik
Uloga obrazovanja u identitetu društva i ekonomiji znanja
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2013
Ključne riječi
obrazovanje; društvo znanja; sloboda; društveni razvoj; demokracija
(education; society of knowledge; freedom; social development; democracy)
Sažetak
Novovjeka Europa je znanost i obrazovanje prihvatila kao društveno korisnu djelatnost, a u zadnja dva stoljeća ih je institucionalno ustrojila i uključila u važne nositelje ukupnog razvitka društva. Razvoj je obrazovanja, kao i ulaganje u znanstvena istraživanja, postao pokazatelj razvijenosti društva, njegove naprednosti, demokratičnosti i, u konačnici, njegove slobode. Sloboda društva je sloboda njegovih građana, a ona traži njihovu odgovornost koja se temlji na znanju i svijesti o svemu što se čini. Obrazovanje se time promovira u oslobađajuću djelatnost pa se takvim razumijevanjem obrazovanje i sloboda posredno uvjetuju. Obrazovanje kao „put u razotuđenje društvenih odnosa“, a ne kao produbljivanje društvenih nejednakosti, bi se trebalo potvrđivati u sve prisutnijoj koncepciji društva znanja i u hrvatskom društvu. Kada se ovoj temi pristupi na razini svakodnevice, tada je očekivati da će odnos slobode i obrazovanja različito doživljavati oni koji se obrazuju u odnosu na one koji to ne čine. No, koliko oni koji se obrazuju taj proces doživljavaju kao postupno oslobođenje od tradicije, ustaljenih obrazaca životne sredine, prostorne ograničenosti, kao slobodu izbora, slobodu za karijeru i slično, istraženo je na studentima završnih godina diplomskog studija Osječkog sveučilišta.
Izvorni jezik
Hrvatski