Pregled bibliografske jedinice broj: 641091
Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 641091 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
(Relations of emotional control and some personality characteristics among teachers and teacher's faculty students)
Autori
Mišlov, Mate
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2012
Stranica
32
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
emocionalna kontrola; optimizam; pesimizam; zadovoljstvo životom; učitelji
(emotional control; optimism; pesimism; life satisfaction; teachers)
Sažetak
Učiteljski posao je specifičan po tome što su pojedinci često izloženi visokim razinama profesionalnog stresa. S obzirom na prirodu ovog posla kvaliteta života učitelja će u većoj mjeri biti pod utjecajem njihovih kompetencija i nekih osobina ličnosti, nego kod nekih profesija koje ne postavljaju pred osobu takve zahtjeve. Iz tog razloga, primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos emocionalne kontrole, životnog zadovoljstva, optimizma i pesimizma kod studenata učiteljskog studija (N=100) i učitelja razredne nastave (N=32). Kod ove dvije skupine je pronađena razlika u razini pesimizma, gdje je kod studenata utvrđena nešto viša razina pesimizma, dok među rezultatima ostalih skala nije bilo razlike. Povezanost utvrđenih razina bila očekivana. Pokazalo se da je emocionalna kontrola pozitivno povezana sa razinom životnog zadovoljstva i optimizmom, dok je negativno povezana sa pesimizmom. Pokazalo se također da postoji negativna korelacija između pesimizma i optimizma, te je optimizam pozitivno, a pesimizam negativno povezan sa životnim zadovoljstvom. Iznimka je jedino pronađena kod razine pesimizma kod učitelja koja nije bila povezana sa razinom emocionalne kontrole. Nadalje su komentirani dobiveni rezultati s naglaskom da se ne može jasno utvrditi smjer uzročno posljedične veze, već su se objašnjavali mogući mehanizmi utjecaja jedne varijable na drugu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija