Pregled bibliografske jedinice broj: 641090
Odnos izražavanja emocija, samopoštovanja i zadovoljstva životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
Odnos izražavanja emocija, samopoštovanja i zadovoljstva životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 641090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos izražavanja emocija, samopoštovanja i zadovoljstva životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
(Relationship of emotion expression, self-esteem and life satisfaction among teachers and teacher's faculty students)
Autori
Juković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2012
Stranica
24
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
izražavanje emocija; samopoštovanje; zadovoljstvo životom; učitelji; studenti
(emotion expression; sel-esteem; life satisfaction; teachers; teacher's faculty students)
Sažetak
Neke od bitnih komponenti efikasnog suočavanja sa akademskim i profesionalnim izazovima su visoke razine samopoštovanja, optimalne razine zadovoljstva životom i svakako, primjereno izražavanje emocija. S obzirom na stupanj zahtijevnosti studiranja i obavljanja profesionalnih obaveza, navedene varijable mogu biti različito povezane te mogu postojati razlike među njima između skupina pojedinaca koji studiraju i pojedinaca koji su u aktivnom radnom odnosu. Upravo zbog toga, cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između izražavanja emocija, samopoštovanja i zadovoljstva životom te ispitati eventualne dobne razlike u tim trima konstruktima kod studenata učiteljskog studija (N= 100) i učitelja razredne nastave (N= 32). Kao što je pretpostavljeno, kod ove dvije skupine nije pronađena značajna razlika u ispitivanim konstruktima. Pokazalo se da je kod skupine studenata izražvanje emocija pozitivno povezano sa samopoštovanjem i sa globalnim zadovoljstvom životom te da je globalno zadovoljstvo životom pozitivno povezano sa samopoštovanjem, procjenom uspjeha na studiju i zadovoljstvom financijskim stanjem. Međutim, kod skupine učitelja nije dobivena značajna povezanost izražavanja emocija i samopoštovanja, ali se pokazalo da postoji značajna povezanost izražavanja emocija i globalnog zadovoljstva životom kod ove skupine. Zadovoljstvo životom kod učitelja je bilo pozitivno povezano sa zadovoljstvom financijama i zadovoljstvom zdravstvenim stanjem. Naposlijetku je dobiveno da varijabla samopoštovanja kod učitelja razredne nastave nije bila značajno povezana s niti jednom od ispitanih varijabli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija