Pregled bibliografske jedinice broj: 641053
Metode i postupci prepoznavanja i unaprijeđivanja različitih vrsta inteligencije nadarene djece – pregled suvremenih pedagogijsko psihologijskih istraživanja
Metode i postupci prepoznavanja i unaprijeđivanja različitih vrsta inteligencije nadarene djece – pregled suvremenih pedagogijsko psihologijskih istraživanja, 2010., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 641053 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode i postupci prepoznavanja i unaprijeđivanja različitih vrsta inteligencije nadarene djece – pregled suvremenih pedagogijsko psihologijskih istraživanja
(Methods and approaches of recognizing and improvement of different aspects of intelligence of gifted children - review of contemporary pedagogical and psychological researches)
Autori
Jurjević, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
29.06
Godina
2010
Stranica
40
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
nadarenost; inteligencija; pedagogija; psihologija
(gifted; intelligence; pedagogy; psychology)
Sažetak
Iako Hrvatska u brizi za nadarenu djecu kasni barem dvadesetak godina, to joj u prilog može ići ipak u jednom – da izbjegne početne greške u koracima. Zahvaljujući iskustvu drugih zemalja koje su metodama pokušaja i pogrešaka uspjele oformiti sustave kojima osiguravaju adekvatnu brigu svojim uzdanicima, Hrvatska bi primjenom istih načela i sama konačno mogla prekinuti dugogodišnji poražavajući niz kontinuiranih odlazaka najboljih hrvatskih studenata van svojih granica u potrazi za boljim mogućnostima. Razbijanje mitova o nadarenosti u javnosti te stvaranje pozitivne klime prema različitostima u školama prvi su koraci ka boljem. Nadalje, potrebna je adekvatna analiza postojećeg školskog sustava, konkretno definiranje njegovih slabih točaka, te potražnja za adekvatnim rješenjima od onih koji su te iste probleme i sami prošli. Naime, velik broj prosvjetnih radnika ne zna odgovore na temeljna pitanja kada se radi o edukaciji nadarenih učenika – kako ih prepoznati, te kako se odnositi prema njima? Također, velik dio njih nije svjestan niti posljedica koje ostavlja nebriga nad tom djecom, a one se i više nego efikasno mogu spriječiti adekvatnom edukacijom. Da bi se ona omogućila, hrvatskom obrazovnom sustavu prije svega je potrebna je čvrsta baza na temelju koje će se graditi učinkovit program namijenjen nadarenim učenicima. Ona treba biti sastavljena od adekvatne zakonske regulative te odgovarajućeg sustava financiranja i upravljanja. Tek nakon toga, konačno bi se, uz programske preinake, mogla organizirati i kvalitetna edukacija prosvjetnog kadra čiji rezultat bi bila rana identifikacija te odgovarajuće pružanje odgojno-obrazovne podrške kognitivnom, afektivnom i profesionalnom razvoju nadarenih pojedinaca. Broj pristupa toj problematici je raznovrstan, i razlikuje se od zemlje do zemlje, ali na hrvatskim obrazovnim stručnjacima trebalo bi biti to da primjene one principe koji će najbolje odgovarati našem podneblju i našim mogućnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija