Pregled bibliografske jedinice broj: 640992
Odnos između samopoštovanja, emocionalne regulacije i akademskog uspjeha s obzirom na izraženost perfekcionizma kod studenata
Odnos između samopoštovanja, emocionalne regulacije i akademskog uspjeha s obzirom na izraženost perfekcionizma kod studenata, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 640992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između samopoštovanja, emocionalne regulacije i akademskog uspjeha s obzirom na izraženost perfekcionizma kod studenata
(Relationship among self-esteem, emotional intelligence and academic achievement according to perfectionism)
Autori
Muradić, Sanel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
10.05
Godina
2013
Stranica
50
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
samopoštovanje; perfekcionizam; emocionalna inteligencija; akademsko postignuće
(self-esteem; perfectionism; emotional intelligence; academic achievement)
Sažetak
Pregledom različitih konceptualizacija između perfekcionizma, samopoštovanja i emocionalne regulacije jasno je da ne postoji jednoznačan zaključak o njihovoj međusobnoj povezanosti. Nadalje, sam konstrukt perfekcionizma nije dovoljno istražen te ne postoji jedinstveno shvaćanje oko dimenzija koje ga opisuju, iako se učestalo ponavljaju nalazi o postojanju pozitivnog i negativnog perfekcionizma. Također, u prethodnim istraživanjima nije utvrđena jasna povezanost između akademskog postignuća i prethodno navedenih konstrukata. Stoga, cilj istraživanja bio je ispitati efekte izraženosti pozitivnog i negativnog perfekcionizma na razine samopoštovanja, emocionalne regulacije, te akademskog postignuća studenata. Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Skala pozitivnog i negativnog perfekcionizma (Terry-Short i suradnici, 1995), Skala za mjerenje samopoštovanja (Rosenberg Self – Esteem Scale, 1965), Skala emocionalne regulacije u ispitnim situacijama (Schutz i sur., 2004) i Skala za mjerenje trenutnog emocionalnog stanja (Sorić, 2002). Analizom rezultata dobiveno je da postoje razlike u samopoštovanju, emocionalnoj regulaciji te ispitnim emocijama između grupa perfekcionista i neperfekcionista, neperfekcionisti imaju značajno veće samopoštovanje, imaju pozitivnije emocije za vrijeme pripremanja ispita te koriste adaptivnije strategije emocionalne regulacije u odnosu na perfekcioniste. Nisu pronađene razlike za akademsko postignuće. Dobiveno je da postoje razlike u samopoštovanju, emocionalnoj regulaciji i ispitnim emocijama između grupa s izraženim niskim i visokim negativnim perfekcionizmom. Studenti sa izraženim niskim negativnim perfekcionizmom imaju veće razine samopoštovanja, više koriste adaptivnije strategije emocionalne regulacije te doživljavaju pozitivnije ispitne emocije. Nisu nađene razlike vezane za akademsko postignuće između ove dvije grupe. Nadalje, postoje razlike u samopoštovanju, emocionalnoj regulaciji, ispitnim emocijama i akademskom postignuću između grupa s niskim i visokim pozitivnim perfekcionizmom. Studenti sa izraženim visokim pozitivnim perfekcionizmom imaju veće razine samopoštovanja, više koriste adaptivnije strategije emocionalne regulacije, doživljavaju pozitivnije ispitne emocije i imaju veći prosjek ocjena od studenata sa izraženim niskim pozitivnim perfekcionizmom. Kao značajni prediktori akademskog uspjeha pokazale su se varijable sreće i opuštenosti tj. veća razine emocije sreće te manja razina opuštenosti tijekom učenja dovodi do boljeg akademskog postignuća. Također, kognitivne strategije Ponovnog usmjeravanja na zadatak, te Kognitivna procjena ciljeva vode ka značajno većem prosjeku ocjena, dok obratno vrijedi za procese usmjeravanja na emocije (Samookrivljavanje) za vrijeme kojih dolazi do lošijih rezultata. Ovi rezultati mogu poslužiti budućim istraživanjima u točnijem razumijevanju odnosa između ispitivanih konstrukata i akademskog postignuća kod studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Zvjezdan Penezić
(mentor)