Pregled bibliografske jedinice broj: 640991
Odnos emocionalne inteligencije i značajki ličnosti kod studenata
Odnos emocionalne inteligencije i značajki ličnosti kod studenata, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 640991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos emocionalne inteligencije i značajki ličnosti kod studenata
(Relationship among emotional intelligence and personality traits)
Autori
Lisica, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
26.02
Godina
2013
Stranica
60
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; crte ličnosti; studenti
(emotional intelligence; personality traits; students)
Sažetak
Emocionalna inteligencija uključuje sposobnosti brzoga zapažanja, procjene i izražavanja emocija ; sposobnost uviđanja i generiranja osjećaja koji olakšavaju mišljenje, sposobnosti razumijevanja emocija i znanje o emocijama ; i sposobnost reguliranja emocija u svrhu promocije emocionalnog i intelektualnog razvoja (Mayer i Salovey, 1997). Brojni su autori povezivali emocionalnu inteligenciju sa osobinama ličnosti, zadovoljstvom životom, samopoštovanjem, socijalnom podrškom, empatijom, srećom, optimizmom itd. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost osobina ličnosti, zadovoljstva životom, socijalne podrške i samopoštovanja sa emocionalnom inteligencijom kod studenata. U istraživanju je sudjelovalo 256 studenata. Utvrđeno je da kod studenata postoji značajna pozitivna povezanost između svih subskala emocionalne inteligencije i ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti i intelekta, te da postoji značajna pozitivna povezanost između sposobnosti upravljanja emocijama i emocionalne stabilnosti. Također, postoji značajna pozitivna povezanost između svih subskala emocionalne inteligencije i zadovoljstva životom. Nadalje, dobivena je značajna pozitivna povezanost sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija i svih subskala socijalne podrške, osim sa subskalom instrumentalne podrške obitelji. Sposobnost upravljanja emocijama je značajno pozitivno povezana sa svim subskalama socijalne podrške. Također, postoji značajna pozitivna povezanost između svih subskala emocionalne inteligencije i samopoštovanja. Nadalje, među studentima različitih godina studija nema značajne razlike u emocionalnoj inteligenciji. Isto tako, nema značajne razlike u emocionalnoj inteligenciji između studenata koji su promijenili mjesto boravka zbog odlaska na studij, i onih koji nisu promijenili mjesto boravka. Ispitivanjem značajnosti razlika u emocionalnoj inteligenciji s obzirom na spol, dobiveno je da su studentice bolje samo u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija. Zaključno, osobine ličnosti, zadovoljstvo životom i socijalna podrška prijatelja su se pokazali značajnim prediktorima emocionalne inteligencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija