Pregled bibliografske jedinice broj: 640990
Odnos dviju mjera emocionalne inteligencije i zadovoljstva životom kod studenata i učenika srednje škole
Odnos dviju mjera emocionalne inteligencije i zadovoljstva životom kod studenata i učenika srednje škole, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 640990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos dviju mjera emocionalne inteligencije i zadovoljstva životom kod studenata i učenika srednje škole
(Relation among two measures of emotional intelligence and life satisfaction among high school and university students)
Autori
Jurjević, Antica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
03.07
Godina
2013
Stranica
25
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; zadovoljstvo životom; učenici; studenti
(emotional intelligence; life satisfaction; high school stdents; university students)
Sažetak
Načini na koje ljudi nastoje razumjeti i regulirati svoja emocionalna iskustva tek u novije vrijeme zaokupljaju pažnju istraživača. Pojedinci se međusobno razlikuju u svojoj sposobnosti procesiranja informacija emocionalne prirode, a ta se sposobnost kasnije manifestira u prilagodbi ponašanja i reagiranja u određenoj situaciji. Emocionalna inteligencija teoretski je povezana sa nekoliko važnih ljudskih vrijednosti, uključujući zadovoljstvo životom. Upravo zbog toga, cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos dviju mjera emocionalne inteligencije (Test rječnika emocija i Upitnik emocionalne kompetentnosti) i zadovoljstva životom kod studenata (N=80) i učenika srednje škole (N=71). Kao što je pretpostavljeno, dvije različite mjere emocionalne inteligencije nisu bile značajno povezane. Nadalje, dobivena je značajna razlika na rezultatima Testa rječnika između učenica i studentica te su učenice imale bolji rezultat na Testu rječnika od studentica, te je dobivena značajna razlika na rezultatima Upitnika emocionalne kompetentnosti između učenika i učenica gdje su učenice imale bolji rezultat na Upitniku emocionalne kompetentnosti od učenika. Kod učenica srednje škole i kod studentica postoji značajna korelacija između rezultata dobivenih na Upitniku emocionalne kompetentnosti i zadovoljstva životom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija