Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 640978

Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva


Borić, Edita; Škugor, Alma
Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva // Pedagogija, 68 (2013), 2; 231-241 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 640978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva
(Educational Achievement Levels in Teaching Science)

Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma

Izvornik
Pedagogija (0031-3807) 68 (2013), 2; 231-241

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Priroda i društvo; razine obrazovnih postignuća; Nastavni plan i program; udžbenici; radne bilježnice; ispiti znanja
(Nature and Society; levels of educational achievement; Curriculum; course books; workbooks; examination)

Sažetak
Prema Nastavnom planu i programu potrebno je uspostaviti novu kulturu poučavanja i učenja, koja će pridonijeti razvoju aktivnih i odgovornih pojedinaca, otvorenih za promjene, motiviranih i osposobljenjih za cjeloživotno učenje. Kurikulumski pristup nastavi omogućava niz prednosti te se temelji na razvoju učeničkih kompetencija što je u skladu s europskim obrazovnim politikama. Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu glavni je cilj prirodoslovnoga odgoja i obrazovanja uspostaviti prirodoznanstveno opismenjeno društvo. Razvijanje potrebnih prirodoslovnih kompetencija ostvaruje se na različitim razinama odgoja i obrazovanja, sukladno dobi učenika. Iako je opremljenost učionica suvremenim didaktičkim sredstvima i pomagalima sve bolja, udžbenik je još uvijek ostao temeljno nastavno sredstvo koje učitelji najčešće koriste u nastavi. Stoga je cilj provedenoga istraživanja bio utvrditi koje razine obrazovnih postignuća propisuje Nastavni plan i program, potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za četvrti razred osnovne škole te koju razinu obrazovnih postignuća propituju ispiti znanja. Analiza je provedena na temelju šest razina kognitivne domene učenja prema Blumovoj taksonomiji. Rezultati su istraživanja ukazali na to da Nastavni plan i program naglašava važnost primjene znanja u novim situacijama, dok je u udžbenicima i radnim bilježnicama razina znanja najzastupljenija kao i u ispitima znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Edita Borić (autor)

Avatar Url Alma Škugor (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Borić, Edita; Škugor, Alma
Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva // Pedagogija, 68 (2013), 2; 231-241 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Borić, E. & Škugor, A. (2013) Ostvarivanje obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva. Pedagogija, 68 (2), 231-241.
@article{article, author = {Bori\'{c}, Edita and \v{S}kugor, Alma}, year = {2013}, pages = {231-241}, keywords = {Priroda i dru\v{s}tvo, razine obrazovnih postignu\'{c}a, Nastavni plan i program, ud\v{z}benici, radne bilje\v{z}nice, ispiti znanja}, journal = {Pedagogija}, volume = {68}, number = {2}, issn = {0031-3807}, title = {Ostvarivanje obrazovnih postignu\'{c}a u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {Priroda i dru\v{s}tvo, razine obrazovnih postignu\'{c}a, Nastavni plan i program, ud\v{z}benici, radne bilje\v{z}nice, ispiti znanja} }
@article{article, author = {Bori\'{c}, Edita and \v{S}kugor, Alma}, year = {2013}, pages = {231-241}, keywords = {Nature and Society, levels of educational achievement, Curriculum, course books, workbooks, examination}, journal = {Pedagogija}, volume = {68}, number = {2}, issn = {0031-3807}, title = {Educational Achievement Levels in Teaching Science}, keyword = {Nature and Society, levels of educational achievement, Curriculum, course books, workbooks, examination} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font