Pregled bibliografske jedinice broj: 640460
Percepcija korisnika o knjižnici i knjižničnim uslugama kao temelj marketinške strategije knjižnice
Percepcija korisnika o knjižnici i knjižničnim uslugama kao temelj marketinške strategije knjižnice // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 56 (2013), 3; 23-46 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 640460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija korisnika o knjižnici i knjižničnim uslugama kao temelj marketinške strategije knjižnice
(User's perception of library services as the basis of the library marketing strategy)
Autori
Vrana, Radovan ; Kovačević, Jasna
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 56
(2013), 3;
23-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
narodna knjižnica ; istraživanje korisnika ; marketing ; marketinška strategija
(public library ; library user research ; marketing ; marketing strategy)
Sažetak
Poput mnogih ustanova u području kulture i obrazovanja, knjižnice već niz godina aktivno sudjeluju u procesu implementacije promjena u svim segmentima svog poslovanja u svrhu prilagodbe svojih usluga novonastalim društvenim okolnostima. Kako bi svoju djelatnost uspješno predstavile javnosti, narodne knjižnice u svojim aktivnostima primjenjuju načela marketinga. Uspješnost te primjene ogleda se u povećanom zanimanju za pojedine aktivnosti koje knjižnice provode za postojeće korisnike knjižnice i one koji će to tek postati. Kako bi marketinški napori knjižničara bili uspješno i sustavno ostvareni, potrebno je oblikovati više vrsta marketinških planova u koje se ubrajaju i marketinške strategije. One osiguravaju dosljednost, stalnost i sustavnost u planiranju i provođenju marketinških aktivnosti u narodnim knjižnicama u svrhu povećanja zanimanja za knjižnice i povećanja vidljivosti knjižnica u društvu. Kako bi marketinške strategije mogle biti uspješno oblikovane, potrebno je provoditi istraživanja korisnika knjižnica, a rezultate tih istraživanja ugrađivati u već spomenute strategije. U ovom su radu predstavljeni rezultati istraživanja korisnika Knjižnice i čitaonice Bogdana Ogrizovića u Zagrebu (Knjižnice grada Zagreba) koji ukazuju na vrlo jasne interese korisnika za pojedinim uslugama knjižnice. Time se ujedno potvrđuje uspješnost provođenja dosadašnjih marketinških napora u navedenoj knjižnici, te se ujedno stvaraju temelji za oblikovanje marketinške strategije knjižnice, čemu ovaj rad doprinosi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Francis
- Information Science Abstracts
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- Central & Eastern European Academic
- DOAJ
- HRČAK
- Information Science and Technology Abstracts
- LISTA
- PASCAL : Sciences de l' Information, Documentation