Pregled bibliografske jedinice broj: 640432
Probabilistička ocjena razine sigurnosti cestovnih spregnutih mostova
Probabilistička ocjena razine sigurnosti cestovnih spregnutih mostova, 2001., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 640432 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Probabilistička ocjena razine sigurnosti cestovnih spregnutih mostova
(Probabilistic assessment of safety level of composite road bridges)
Autori
Markulak, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.05
Godina
2001
Stranica
211
Mentor
Androić, Boris
Ključne riječi
cestovni spregnuti mostovi; probabilistička analiza; pouzdanost; modeli opterećenja umornosti
(composite road bridges; probabilistic analysis; reliability; fatigue load models)
Sažetak
U ovom je radu provedena ocjena sigurnosti spregnutih mostova slobodno oslonjenih na dva ležaja, raspona 25 do 45 metara. Analizirane koncepcije izvedbe mosta obuhvatila je slučaj potpunog i djelomičnog sprezanja. Za ishodišne konstrukcije su usvojeni spregnuti mostovi starosti 40-50 godina, kako bi se dobio uvid u ostvareni stupanj sigurnosti i rezultati istraživanja koristili pri projektiranju i koncipiranju suvremenijih rješenja mostova. Dimenzioniranje mostova je izvršeno prema u spomenutom vremenu važećim tehničkim propisima. Za određivanje dimenzija poprečnog presjeka je korištena elastična analiza, a presjek je koncipiran u skladu s konstrukterskim pravilima iz toga razdoblja. Procjena sigurnosti izvršena je primjenom probabilističkom metodom FORM, za krajnje granično stanje, granično stanje uporabivosti te granično stanje obzirom na umor materijala. Krajnje granično stanje ocijenjeno je na temelju otpornosti poprečnog presjeka na savijanje. Tretman otpornosti poprečnog presjeka vršen je na temelju zahtjeva novih tehničkih propisa, Eurocoda, te je u skladu s njim i izvršeno definiranje odgovarajućih jednadžbi graničnog stanja. Granično stanje uporabivosti obuhvatilo je provjeru ostanka konstrukcije u elastičnom području, odnosno ograničenje vrijednosti naprezanja u čeličnom dijelu spregnutog presjeka. Umornost je ocijenjena za osnovni materijal, te poprečno i uzdužno ukrućenje hrpta. Sva ocjene sigurnosti su izvršene za različite raspone unutar zadanog intervala. Analize su provedene s relativno velikim brojem baznih varijable čiji su statistički parametri birani tako da što bolje predstavaljaju naše uvjete. Izvršeno je modeliranje realnog prometnog opterećenja u našoj zemlji. Za tu svrhu je formiran set reprezentativnih vozila čije su karakteristike dobivene na temelju obrade odgovarajućih statističkih podataka o hrvatskom prometu. Pri tome je formiran deterministički i probabilistički model, što je ovisilo o tretmanu ukupne težine teretnog vozila kao mjerodavnog parametra.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek