Pregled bibliografske jedinice broj: 640318
Zaštita djece prilikom korištenja internetom
Zaštita djece prilikom korištenja internetom, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 640318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita djece prilikom korištenja internetom
(Protecting children when using the Internet)
Autori
Balažinec, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.02
Godina
2013
Stranica
62
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
djeca; učenici; internet; zaštita; roditelji; školski knjižničar
(children; pupils; Internet; protection; parents; school librarian)
Sažetak
U vrijeme svakodnevnog razvoja novih tehnologija život bez interneta je nezamisliv. Ta svjetska komunikacijska i informacijska mreža ima svojih prednosti i nedostataka, a ukoliko joj se ne pristupa na pravilan način, može biti i opasna, osobito za djecu. Najveće prednosti interneta su olakšana komunikacija, dostupnost informacija iz različitih područja ljudskog znanja i zabava. Najčešće opasnosti, kao posljedica pogrešnog služenja internetom, za djecu mogu biti: internetsko nasilje, pornografija, razni neprimjereni sadržaji, ovisnost o internetu, što može prouzrokovati izoliranost djeteta, otkrivanje osobnih podataka, komunikacija i susreti s nepoznatim osobama, mogućnost zaraze računala nekim od virusa i slično. U zaštiti djece na internetu važnu ulogu imaju roditelji, koji im svojim primjerom trebaju pokazivati kako se pravilno služiti internetom, da bi izbjegli opasnosti. Osim roditelja, ključnu ulogu imaju i školski knjižničari čija je zadaća naučiti djecu kako iz mnoštva informacija izabrati onu koja odgovara njihovim potrebama i interesima. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja koje je provedeno među učenicima sedmih i osmih razreda osnovne škole, kako bi se dobila povratna informacija o tome s kojim opasnostima se susreću kada pretražuju internet, jesu li svjesni istih te kako se, prema njihovoj percepciji, njihove aktivnosti na internetu odražavaju na njihov društveni život i obaveze. Istraživanje je provedeno metodom fokusne grupe. Na temelju analize utvrđeno je da se učenici susreću sa sljedećim opasnostima: verbalno i psihičko nasilje, pornografski sadržaji, komunikacija sa strancima, poticanje nasilničkog ponašanja, manipulacije osobnim podacima, virusi te prekomjerno provođenje vremena na internetu. Na temelju njihovih odgovora, može se pretpostaviti da su učenici djelomično svjesni tih opasnosti te da internet na njihov društveni život i obaveze djeluje i pozitivno i negativno. Pozitivno je to što im pomaže u izvršavanju školskih obaveza, a negativno je to što provode previše vremena na internetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti