Pregled bibliografske jedinice broj: 640310
Uloga narodne knjižnice u poticanju rane pismenosti
Uloga narodne knjižnice u poticanju rane pismenosti, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 640310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga narodne knjižnice u poticanju rane pismenosti
(The role of public library in promoting early literacy)
Autori
Bacelj, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2012
Stranica
25
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
razvoj djeteta; rana pismenost; cjeloživotno učenje; narodne knjižnice; dječje knjižnice
(child development; early literacy; lifelong learning; public library; children's library)
Sažetak
Brojna znanstvena istraživanja pokazala su da je čitanje djetetu od najranije dobi jednako važno kao i zadovoljavanje njegovih osnovnih potreba za hranom, zdravljem, igrom i ljubavlju. Rano iskustvo djeteta, posebice zajedništvo i međusobni odnos s roditeljima, oblikuje arhitekturu mozga tako da jako utječe na psihofizički razvoj djeteta i kasnije olakšava učenje. Istraživanja literature ukazuju na važnost rane pismenosti općenito i u kontekstu cjeloživotnog učenja. Kako bi dijete od najranije dobi počelo stjecati vještine rane pismenosti primarno obiteljsko okruženje mora biti svjesno važnosti njenog poticanja. Takvo osvješćivanje roditelja provodi se u različitim ustanovama među kojima su i narodne knjižnice. U narodnim knjižnicama diljem svijeta organiziraju se različiti programi koji uključuju djecu i njihove roditelje i potiču interaktivno druženje i rano opismenjavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti