Pregled bibliografske jedinice broj: 640076
Štetan utjecaj izgradnje suvremenih prometnica na biljni svijet
Štetan utjecaj izgradnje suvremenih prometnica na biljni svijet // Međunarodni znanstveni skup Zelenilo grada Zagreba, Zbornik radova / Božičević, Josip ; Nikšić, Mladen ; Mlinarić, Tomislav Josip ; Missoni, Eduard (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2013. str. 238-244 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 640076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Štetan utjecaj izgradnje suvremenih prometnica na biljni svijet
Autori
Božičević, Josip ; Golubić, Jasna ; Vogrin, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Zelenilo grada Zagreba, Zbornik radova
/ Božičević, Josip ; Nikšić, Mladen ; Mlinarić, Tomislav Josip ; Missoni, Eduard - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2013, 238-244
ISBN
978-953-154-186-2
Skup
Međunarodni znanstveni skup Zelenilo grada Zagreba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.06.2013. - 06.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
promet; biljni svijet
Sažetak
Promet na dva načina utječe na okoliš: zahvatima koje obavljamo u prirodi zbog prometne infrastrukture i onečišćenja zraka, vode i tla, dakle ugrožavanjem života ljudi. Poznato je da od svih vrsta prometnica najveći utjecaj na okolinu ima cesta. Taj je utjecaj neposredan i posredan. Neposredan je utjecaj promjenom okoline samom izgradnjom cesta. Suvremene ceste, zbog svojih širina i uopće visokih zahtjeva postavljenih za elemente prometne usluge (mali uzdužni nagibi, sve veći poprečni nagibi u zavojima itd.) intenzivno su narušavali sliku krajolika. Zbog različitosti i specifičnosti teritorija kojim autocesta prolazi, zaštita i praćenje okoliša su od iznimne važnosti i tijekom izgradnje i tijekom korištenja i održavanja. Dužine autocesta su udvostručene u zadnjih 15-ak godina, povećavajući fragmentaciju zemljišta. Budući da je nemoguće u potpunosti spriječiti štetan utjecaj izgradnje suvremenih prometnica na biljni svijet, kao najbolja opcija za smanjenje fragmentacije i ostalih štetnih utjecaja, nameće se pejsažističko planiranje izgradnje prometnica kako bi se posljedice svele na minimum. Izgradnjom brze ceste područje kojim prolazi njena trasa dobiva veliko gospodarsko značenje i u prometnom smislu i u gospodarskom, no mogu nastati i negativni utjecaji na prirodu i okoliš koji mogu biti privremeni i trajni, te predvidljivi i nepredvidljivi. U radu ćemo dati osvrt na štetan utjecaj izgradnje suvremenih prometnica na biljni svijet i mjere zaštite s naglaskom da je današnji pristup neusporedivo suvremeniji i manje štetan za prirodu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
101-1012370-2371 - Komplementarna prometna politika (Božičević, Josip, MZOS ) ( CroRIS)
135-1352339-2344 - Internalizacija eksternih troškova prometa i metodologija prevencije (Golubić, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb