Pregled bibliografske jedinice broj: 6398
Izomorfni model sustava kao osnova računalom poduprtog poučavanja načela vođenja
Izomorfni model sustava kao osnova računalom poduprtog poučavanja načela vođenja, 1997., doktorska disertacija, FESB Split, Split
CROSBI ID: 6398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izomorfni model sustava kao osnova računalom poduprtog poučavanja načela vođenja
(Isomorphic model of the system as the basis of teaching control principles in the intelligent tutoring system)
Autori
Stankov, Slavomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
FESB Split
Mjesto
Split
Datum
18.04
Godina
1997
Stranica
262
Mentor
Božičević, Juraj
Ključne riječi
Sustavski pristup; kibernetički model didaktike; inteligentni tutorski sustav; hypermedia
(System approach; cybernetic model of didactic; intelligent tutoring system; hypermedia)
Sažetak
Primjenom sustavskog mišljenja i načela znanosti o učenju i poučavanju (didaktički modeli) oblikuje se model vođenja nastavnog procesa. Predloženi model vođenja nastavnog procesa omogućava interdisciplinarno učenje i poučavanje o načelima vođenja u prirodi, tehnici i društvu. Model je poslužio kao temelj za projektiranje, razvoj i implementaciju izvornog prototipnog inteligentnog tutorskog sustava TEx-Sys. TEx-Sys je prilagođen kako učenicima tako i učiteljima sa svrhom poboljšanja interdisciplinarnog učenja i poučavanja u područnom znanju sustavskog mišljenja i načela vođenja. Razvijeni model vođenja procesa stjecanja znanja i umijeća učenika sa stajališta pedagogijske strategije omogućava funkcijsko djelovanje u kontinuiranom četvero-faznom ciklusu didaktike, motrenja, dijagnostike i vrednovanja. Sustavski pristup se uzima kao metaznanje, pa je stvoren model inteligentnog tutorskog sustava pomoću kojeg se takvo metaznanje koristi za proučavanje sustavskog pristupa i načela vođenja u prirodi, tehnici i društvu. Prikazan je razvojni put, transformacija i perspektive primjene računalnih sustava za podporu učenja i poučavanja u razdoblju od svojeg nastanka do današnjih dana s posebnim osvrtom na područna znanja iz tehničkih i prirodnih znanosti. Analizirana je struktura inteligentnih tutorskih sustava za različita područna znanja, a izvršena sinteza je polučila model sa : ekspertnim modulom (modul područnog znanja), modulom učenika (model generiran na temelju procesa stjecanja znanja i umijeća učenika u izabranom područnom znanju), modulom učitelja (jedinici za vođenje procesu stjecanja znaja i umijeća učenika) i komunikacijskim modulom (interakcija učenik - učitelj - znanje). Ovakav model je poslužio kao osnovica za izgradnju sustava TEx-Sys koji je realiziran sa : programskim modulom za evidenciju korisnika, ljuskom T-Expert za građenje izomorfnog područnog znanja, programskim modulom za pristup znanju, sa programskim modulom za ispitivanje i provjeravanje znanja i sustavom za ocjenjivanje temeljen na ekspertnom sustavu OCJENA. Formalizam prikaza znanja u sustavu TEx-Sys se temelji na tehnici semantičkih mreža s okvirima i produkcijskim pravilima. Upotrebljene su semantičke vrste : čvorovi i veze, svojstava i okviri, mehanizam naslijeđivanja svojstava i okvira te multimedija i hipertekst. Čvorovi u bazi znanja pored veza prema ostalim čvorovima imaju i strukturne atribute : tekstualni opis, identifikacijski simbol (icon), sliku, slajd i animaciju. Primjenom razvijenog sustava TEx-Sys izgrađena je baza znanja SUSTAV sa područnim interdisciplinarnim znanjem o sustavskom pristupu i načelima vođena u tehnici, prirodi i društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemijsko inženjerstvo, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split