Pregled bibliografske jedinice broj: 639686
Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata
Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata // Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 58-71 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 639686 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata
(Culture of Social Interaction and Communication of Adolescents)
Autori
Gazibara, Senka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum.
/ Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 58-71
ISBN
978-953-99167-6-1
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura; socijalna interakcija; komunikacija; adolescenti; međusobni odnosi
(culture; social interaction; communication; adolescents; social relations)
Sažetak
Čovjekov život u najvećoj je mjeri određen komunikacijskim ulogama, vezama i odnosima u koje je uključen tijekom svog razvoja, a osobito u godinama djetinjstva i adolescencije (Rosić, 2005). Komunikativna funkcija, navodi Strugar (2005), jedna je od šest temeljnih funkcija kulture iz koje proizlazi da nema kulture bez komunikacije, jer je čovjek biće komunikacije, a njome se iskazuju ideje, znanja, osjećaji, tradicija itd. Kultura komunikacije i interakcije važan je čimbenik razvoja osobnosti i socijalnog razvoja učenika, stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati kulturu socijalne interakcije i komunikacije adolescenata na primjeru jedne osječke srednje škole, radi unaprjeđenja komunikacijskih kompetencija učenika i njihove socijalne interakcije s roditeljima, prijateljima i učiteljima. Ispitivanjem su obuhvaćeni učenici trećih razreda, N=119 (M=40, Ž=79) koji su procjenjivali učestalost ostvarivanja pozitivnih interakcijskih stilova koji doprinose razvoju socijalnih odnosa i negativnih interakcijskih stilova koji ih narušavaju. Rezultati su pokazali da interakcijski stil učenika, u prosjeku gledano, nije dovoljno poticajan i ima prostora za unaprjeđenje, posebice u njihovoj socijalnoj interakciji s učiteljima, što upozorava da se više pozornosti u odgojno-obrazovnom programu treba dati učenju socijalnih vještina te poticati njihov razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija