Pregled bibliografske jedinice broj: 639560
Novi mediji u službi evangelizacije i životu župne zajednice – primjena u župama Zagrebačke nadbiskupije
Novi mediji u službi evangelizacije i životu župne zajednice – primjena u župama Zagrebačke nadbiskupije // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 11 (2013), 2; 193-214 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 639560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi mediji u službi evangelizacije i životu župne zajednice – primjena u župama Zagrebačke nadbiskupije
(New media and its role in evangelization and in the life of parish communities – Application in parishes of the Archdiocese of Zagreb)
Autori
Skoko, Božo ; Gusić, Valentina
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 11
(2013), 2;
193-214
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
novi mediji; internet; župe; Zagrebačka nadbiskupija; odnosi s javnošću; Crkva; evangelizacija
(new media; internet; parishes; Archdiocese of Zagreb; Public relations; Church; evangelization)
Sažetak
Rad se bavi ulogom i važnošću novih medija u životu Crkve, s posebnim naglaskom na novim mogućnostima evangelizacije, koje već godinama promiče i potiče Sveta Stolica. U tom kontekstu analizira kvantitativnu i kvalitativnu razinu uporabe novih medija u župama Zagrebačke nadbiskupije. Koristeći metodu analize sadržaja, autori otkrivaju da je svega 40% župa Zagrebačke nadbiskupije uopće prisutno na internetu. Kod aktivnih mrežnih stranica većina njih se ne ažurira, a 26% ih ne sadržava nikakav oblik vijesti iz župe ili Nadbiskupije. Mogućnost interakcije sa zajednicom, kao jedna od najvećih prednosti digitalne komunikacije, nije prepoznata. Čak 65% mrežnih stranica ne nudi nikakve mogućnosti za interakciju s posjetiteljima, a gotovo 80% svih župa Zagrebačke nadbiskupije nije prisutno ni na najvećoj društvenoj mreži Facebooku. Dok su na većini mrežnih stranica osnovni podaci o župi i njezinim aktivnostima dostupni, prisutnost evangelizacijskih i formacijskih sadržaja na mrežnim stranicama župa Zagrebačke nadbiskupije je minimalna. Autori zaključuju kako se nedovoljno koriste goleme mogućnosti evangelizacije koje omogućavaju novi mediji, te kako će biti nužno pojačati proaktivnost u online svijetu kako bi Crkva pratila suvremene komunikacijske trendove i navike ljudi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Profili:
Božo Skoko
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts
- CSA Sociological Abstracts database, EBSCO, Religious & Theological Abstracts