Pregled bibliografske jedinice broj: 639292
Sustav upravljanja kvalitetom i kvaliteta sustava upravljanja
Sustav upravljanja kvalitetom i kvaliteta sustava upravljanja // Kvalitet & izvrsnost, 1 (2012), 7-8; 1-110 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 639292 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav upravljanja kvalitetom i kvaliteta sustava upravljanja
(Quality Management System and Management Systems' Quality)
Autori
Drljača, Miroslav
Izvornik
Kvalitet & izvrsnost (2217-852X) 1
(2012), 7-8;
1-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
sustav upravljanja kvalitetom; kvaliteta sustava upravljanja
(quality management system; management systems quality)
Sažetak
Sažetak: Uvođenje sustava upravljanja kvalitetom (SUK) sukladno zahtjevima međunarodne norme ISO 9001 strateška je odluka organizacije. Implementirani SUK treba pridonijeti poboljšanju karakteristika sustava upravljanja organizacije. Kvaliteta sustava upravljanja presudna je za poboljšanje konkurentnosti svake organizacije, gospodarstva i društva u cjelini. Taj razvojni slijed često je poremećen različitim oblicima „nekvalitetnog“ ponašanja poput: nekompetencije, nepotizma, namještanja javnih natječaja, neetičnosti, strančarenja, pranja novca, nenamjenskog trošenja, nerada, otvorene pljačke i sl. Ovi oblici ponašanja ujedno znače neispunjenje nekih od zahtjeva norme ISO 9001. Činjenica da: uprave, menadžeri kvalitete, savjetnici i auditori toleriraju ovakve oblike ponašanja ima negativan utjecaj na konkurentnost gospodarstva. Poboljšanje je moguće zajedničkim djelovanjem obrazovnih institucija, savjetničkih i certifikacijskih organizacija, regulatora, uprava, udruga i znanosti. Summary: The Quality Management System (QMS) implementation according to the requirements of international norm ISO 9001 is a strategic decision of the organization. Implemented QMS would to contribute the improvement of the performance of the quality management of the organization. Management systems’ quality is crucial for the competitiveness improvement of any organization, economy and community. This chain of development is often disrupted by different unprofessional behaviours such as: incompetence, nepotism, setting-up of public tenders, unethical behaviour, partisanship, money laundering, inappropriate spending, inactivity, open robbery, etc. These behaviours in the same time mean non-compliance some of norm ISO 9001 requirements. The fact that: top managers, quality managers, consultants and auditors tolerated these behaviours has a negative impact to the competitiveness of the national economy. The improvement is possible by joint action educational institutions, consultant and certification organizations, regulators, administration, societies and science.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCIndeks