Pregled bibliografske jedinice broj: 638993
Antropološko-odgojno djelovanje narodnih poslovica
Antropološko-odgojno djelovanje narodnih poslovica // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 101-112 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 638993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Antropološko-odgojno djelovanje narodnih poslovica
(Antropological-Educational Activity of Folk Sayings)
Autori
Lukaš, Mirko
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 1;
101-112
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
iskustveni odgoj; kulturno i odgojno nacionalno naslijeđe; narodna pedagogija; narodne poslovice
(experiential education; culutral and educational national heritage; folk pedagogy; folk sayings)
Sažetak
U početcima svog odgojnog djelovanja narod se služio iskustvenim odgojem. Koristeći u praksi provjerena iskustva, on je svoje spoznaje iskazivao kroz raznolike oblike narodnog stvaralaštva: pjesmama, pripovijetkama, bajkama, zagonetkama, izrekama, poslovicama, itd.Narodne poslovice kao kulturno stvaralaštvo hrvtaskog naroda u sebi sadrže snažnu odgojnu poruku. Cjelokupan moralni i etički sustav vrijednosti sadržan je u tim kratkim, britkim ali narodu jasnim, mudrim izrekama. Povijesnom analizom sadržaja povijesne pedagoške periodike zamjećujemo veliki broj poziva i komentara koji svoju utemeljnenost potkrjepljuju i pronalaze u narodnim poslovicama. Promatrajući narodnu pedagogiju kroz prizmu narodnih poslovica, u njihovim sadržajima pronalazimo mnoge elemente suvremenih odgojnih ideja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts