Pregled bibliografske jedinice broj: 638789
Ispitivanje mogućnosti jedinstvenog spolnog odgoja
Ispitivanje mogućnosti jedinstvenog spolnog odgoja // VII. Mediteranski korijeni filozofije / Hanžek, Ljudevit ; Kušan, Emil ; Matijević, Mira (ur.).
Split: Hrvatsko filozofsko društvo ; Odsjek za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, 2013. str. 28-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 638789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje mogućnosti jedinstvenog spolnog odgoja
(Investigating possibilities for unified sexual education curriculum)
Autori
Kokić, Tonći
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VII. Mediteranski korijeni filozofije
/ Hanžek, Ljudevit ; Kušan, Emil ; Matijević, Mira - Split : Hrvatsko filozofsko društvo ; Odsjek za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, 2013, 28-28
Skup
VII. Mediteranski korijeni filozofije
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2013. - 06.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
filozofija odgoja; filozofija znanosti; spolni odgoj
(philosophy of education; philosophy of science; sex education)
Sažetak
Naukovna osnova (curriculum) zdravstvenog odgoja pretpostavlja uvođenje modula jedinstvenog spolnog odgoja. Pozadinska teorija uvođenja takvog tipa zdravstvenog odgoja normativno određuje ciljeve odgoja ne vodeći računa o višeznačnosti pojma odgoj, osporavajući vezu morala i spolnosti proizašlu iz različitih i logički konzistentnih teorija o naravi čovjeka, delegitimira tipove etičke prosudbe koje se oslanjaju na teoriju prirodnog zakona i nekonzekvencionalistički tip prosudbe te obećava znanstvenost takvog programa bez pouke o naravi znanosti. Dosadašnji teorijski pokušaji usklađivanja naukovne osnove jedinstvenog spolnog odgoja ni uz uvažavanje dijela nabrojenih problema i zahtijeva moralnog pluralizma koji je temelj pluralnog demokratskog društva, nisu donijeli uspjeh. Rezultat rasprava unutar demokratskog društva oko spolnog odgoja ostavlja tri mogućnosti: uvođenje barem dvaju programa ; teške i neizvjesne pregovore oko jedinstvenog programa ; ili diktat države uz obezvrjeđivanje demokratskih i civilizacijskih vrijednosti pluralističkog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija