Pregled bibliografske jedinice broj: 638252
Izazovi i mogućnosti brendiranja sveučilišta, na primjeru Sveučilišta u Zagrebu
Izazovi i mogućnosti brendiranja sveučilišta, na primjeru Sveučilišta u Zagrebu // Kultura komuniciranja, 2 (2013), 439-450 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 638252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi i mogućnosti brendiranja sveučilišta, na primjeru Sveučilišta u Zagrebu
(Challenges and possibilities of the university branding, an example of the University of Zagreb)
Autori
Skoko, Božo
Izvornik
Kultura komuniciranja (2232-8599) 2
(2013);
439-450
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
brendiranje ; sveučilište ; odnosi s javnošću ; Zagreb
(branding ; university ; public relations ; Zagreb)
Sažetak
Rad se bavi fenomenom brendiranja sveučilišta, odnosno problematikom upravljanja njihova identiteta i imidža, a u fokusu rada je Sveučilište u Zagrebu. Kako bi otkrio ključne elemente na kojima ovo sveučilište ima potencijala graditi svoj brend u budućnosti, autor je proveo tri zasebna istraživanja – istraživanje perepcepcije Sveučilišta u Zagrebu u hrvatskoj javnosti, među studentima i nastavnicima Sveučilišta te među potencijalnim budućim studentima (maturantima gimnazija i srednjih škola). Sveučilište u Zagrebu, koje je posljednje desetljeće osvijestilo važnost upravljanja imidžom te započelo s razvijanjem vlastitih odnosa s javnošću, u kreiranju vlastitog brenda susreće se s nekoliko izazova. Na globalnoj razini, Sveučilište u Zagrebu gotovo je nepoznato, dok se u Europi tek pozicionira kao značajno srednjoeuropsko sveučilište. Također se nastoji pozicionirati kao regionalni lider, međutim nedovoljno su poznate razlikovne prednosti Sveučilišta u Zagrebu u odnosu na konkurenciju u susjednim zemljama. Na razini Hrvatske prepoznato je kao vodeće hrvatsko sveučilište, međutim zbog svoje veličine, potom prostorne, pravne i funkcionalne dezintegriranosti te odsustva kontinuiranog upravljanja vlastitim identitetom i komunikacijom, unutar sveučilišta i njegovih sastavnica vlada prilična rascjepkanost i dezintegracija. Unatoč tome, što Sveučilište u Zagrebu ima dugu tradiciju i nespornu kvalitetu, studenti i nastavnici ovog sveučilišta nemaju osjećaj zajedništva i pripadnosti Sveučilištu u Zagrebu, kao cjelini, zbog čega treba poraditi na sustavnoj integraciji Sveučilišta te stvaranju osjećaja zajedništva, odnosno jačanju krovnog brenda, pod kojim će svi fakulteti i druge sastavnice pronaći svoje mjesto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
Napomena
Godišnjak Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru