Pregled bibliografske jedinice broj: 638141
Uloga usluga u marketingu hrvatskih proizvodnih poduzeća
Uloga usluga u marketingu hrvatskih proizvodnih poduzeća, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 638141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga usluga u marketingu hrvatskih proizvodnih poduzeća
(The role of services in marketing of the Croatian manufacturing companies)
Autori
Ojurović, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2013
Stranica
73
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
proizvodna poduzeća; uslužna orijentacija; uloga usluga; strategija uslužnog poslovanja
(manufacturing companies; service orientation; the role of services; service marketing strategy)
Sažetak
U današnjem sustavu tržišnog gospodarstva usluge imaju veoma važnu ulogu te je gotovo nemoguće naći poduzeće čija ponuda ne sadrži neki oblik usluge. Kako bi odgovorila na sve kompleksnije i zahtjevnije potrebe potrošača te sve jaču konkurenciju, proizvodna se poduzeća okreću uslugama kao novom izvoru stvaranja održive konkurentske prednosti. Uloga usluga tako postaje sve važnija, a materijalni proizvod više nije osnovni predmet razmjene na tržištu. Iako u razvijenim zemljama proizvodna poduzeća shvaćaju važnost usvajanja i primjene znanja i vještina koja su specifična za marketing usluga, u Hrvatskoj takvo razmišljanje ipak još nije dovoljno razvijeno. Provedenom analizom na sedam poduzeća došlo se do zaključka kako hrvatska proizvodna poduzeća nemaju razvijenu strategiju marketinškog upravljanja uslugama. Također, poduzeća su još uvijek primarno orijentirana materijalnom proizvodu, a uslugu percipiraju kao dodatak ponudi koji će omogućiti bolju prodaju proizvoda. Važan problem je i nedovoljna upoznatost sa svim aspektima uslužnog poslovanja što implicira kako hrvatska proizvodna poduzeća još uvijek nisu dovoljno svjesna važnosti usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija