Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 638089

Autoritet i autonomija u kulturi djece i adolescenata


Smontara, Petar
Autoritet i autonomija u kulturi djece i adolescenata // Pedagogija i kultura - znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje i kurikulum. / Ljubetić, M. ; Zrilić, S. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 279-286 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 638089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Autoritet i autonomija u kulturi djece i adolescenata
(Authority and autonomy in child and adolescent culture)

Autori
Smontara, Petar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura - znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje i kurikulum. / Ljubetić, M. ; Zrilić, S. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 279-286

ISBN
978-953-99167-6-1

Skup
Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
autoritet ; autonomija ; kultura ; djeca ; adolescenti
(authority ; autonomy ; culture ; children ; adolescents)

Sažetak
Istraživanje o roditeljskom poimanju vrijednosti u Europi ukazuje kako roditelji u Hrvatskoj žele da im dijete bude dobar čovjek, pomoći mu u životu i naučiti ga realno shvaćati i doživljavati svijet. Djeca čiji su roditelji emocionalno topli, realni i dosljedni u odgoju, boljeg su zdravlja, imaju više samopoštovanja, više prijatelja, bolji školski uspjeh i manje poteškoća u ponašanju. Roditelji koji se procjenjuju nekompetentnima u odgoju više su skloni popuštanju. Nedostatak pažnje i emocionalna udaljenost roditelja imaju snažan utjecaj na nezrelo ponašanje djece i adolescenata. Autoritativni roditelji vrše strožu kontrolu i više kažnjavaju, čime mogu izazvati izbjegavanje komunikacije, otpor i agresiju. Istraživanja ukazuju kako nasilna djeca i adolescenti potječu iz konfliktuoznih obitelji u kojima ih zanemaruju. Dječaci koji su žrtve obiteljskog nasilja skloni su otvorenoj agresiji, a djevojčice koje svjedoče nasilju oca nad majkom u školi postaju žrtve nasilnih vršnjaka. Kriza vrijednosti osim obitelji zahvaća i druge kanale socijalizacije, čija napuknuta ljestvica vrijednosti pojačava sociopsihološke probleme djece i adolescenata. Dva makro cilja adolescentnog razvoja su stvaranje identiteta i autonomije. Ako im se ne pruži model pozitivne identifikacije i ne dopusti pogled u svijet odraslih, djeca tj. adolescenti neće moći postaviti jasnu granicu između sredstva i cilja, vlastitih kompromisa i prekršaja. Prema fenomenološkoj varijanti Spencerove sistemske ekološke teorije, na pozitivan razvoj mladih utječu individualna obilježja, programske aktivnosti usmjerene na cjeloviti razvoj osobnosti i socijalno okruženje. Promjena paradigme pedagogijskih znanosti obvezuje, omogućuje i potiče novi pristup školi koja sadašnjom anakronističkom fizionomijom i tradicionalnim karakterom pedagoškog djelovanja postaje neusklađena s društvom koje se mijenja. Suvremena škola bi trebala kultivirati biološku narav, kritički prosuđivati svijest i spoznaju, oslobađati čovjeka vlastite sebičnosti i odgajati ga za vrijednosti koje mogu na kvalitetan način inspirirati ljudski (su)život.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Petar Smontara (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Smontara, Petar
Autoritet i autonomija u kulturi djece i adolescenata // Pedagogija i kultura - znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje i kurikulum. / Ljubetić, M. ; Zrilić, S. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 279-286 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Smontara, P. (2013) Autoritet i autonomija u kulturi djece i adolescenata. U: Ljubetić, M. & Zrilić, S. (ur.)Pedagogija i kultura - znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje i kurikulum..
@article{article, author = {Smontara, Petar}, year = {2013}, pages = {279-286}, keywords = {autoritet, autonomija, kultura, djeca, adolescenti}, isbn = {978-953-99167-6-1}, title = {Autoritet i autonomija u kulturi djece i adolescenata}, keyword = {autoritet, autonomija, kultura, djeca, adolescenti}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Smontara, Petar}, year = {2013}, pages = {279-286}, keywords = {authority, autonomy, culture, children, adolescents}, isbn = {978-953-99167-6-1}, title = {Authority and autonomy in child and adolescent culture}, keyword = {authority, autonomy, culture, children, adolescents}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font