Pregled bibliografske jedinice broj: 638086
Školsko ozračje i nasilje među učenicima
Školsko ozračje i nasilje među učenicima // Zbornik radova sa skupa nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 461-476 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 638086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školsko ozračje i nasilje među učenicima
(School atmosphere and bullying)
Autori
Smontara, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa skupa nasilje nad djecom i među djecom
/ Kolesarić, Vladimir - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 461-476
ISBN
978-953-6456-98-7
Skup
Drugi znanstveno-stručni skup o nasilju nad djecom i među djecom
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
škola ; školsko ozračje ; nasilje među učenicima ; prevencija
(school ; school atmosphere ; bullying ; prevention)
Sažetak
U ovom radu osobita pozornost posvećena je povezanosti između školskog, odnosno razredno-nastavnog ozračja i nasilja među učenicima. Razina odgojno-obrazovnih ciljeva, koji trebaju biti prikladni motivaciji i sposobnostima učenika, povezani su s percepcijom školskog ozračja i ponašanjem učenika u školi. Učenici koji doživljavaju nastavnike kao (prijateljski) naklonjene, kao osobe koje se prema njima odnose s uvažavanjem, koji jačaju odnose s vršnjacima i kod učenika razvijaju osjećaj pripadnosti pridonose novoj ulozi škole koja jača odgojne kompetencije i postaje humano-socijalna zajednica. U promjenjivom školskom ozračju nastavnici se nalaze između profesionalnosti, empatije, socijalno-integrativne i kulturno-medijativne uloge otvorene odgojne scene usklađujući zahtjeve personalizacije i socijalizacije učenika, čija neusklađenost rezultira nepoželjnim oblicima ponašanja s kojima se svakodnevno susrećemo u pedagoškoj praksi. Istraživanja o osjećaju (ne)sigurnosti, učestalosti i oblicima vršnjačkog nasilja u našim školama pozivaju na djelovanje i promjene, a njihova usporedba s rezultatima istraživanja iz drugih (europskih i transkontinentalnih zemalja), smješta nas među zemlje s najviše vršnjačkog nasilja u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija