Pregled bibliografske jedinice broj: 638084
Pedagoški tretman hiperaktivne djece u suvremenoj školi
Pedagoški tretman hiperaktivne djece u suvremenoj školi // Pedagogija - prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, V. ; Šoljan, N. ; Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 662-669 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 638084 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški tretman hiperaktivne djece u suvremenoj školi
(Pedagogical treatment of children with ADHD in contemporary school)
Autori
Smontara, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Pedagogija - prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, V. ; Šoljan, N. ; Hrvatić, N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 662-669
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ADHD ; pedagoška dijagnostika i tretman ; suvremena škola
(ADHD ; dg and pedagogical treatment ; contemporary school)
Sažetak
Zahtjevi suvremene škole u svojoj složenosti katkada nadilaze motivaciju, interese i razvojne sposobnosti učenika, osobito onih koji imaju neki oblik razvojnog odstupanja, poput ADHD-a. Hiperaktivno dijete se razlikuje po govoru tijela, razini aktivnosti i socijalnom ponašanju, a može imati i neke specifične teškoće u učenju, zbog promjena u frontalnoj regiji mozga (pažnja, koncentracija, ego funkcije, fina motorika, kontrola emocija). Iako je rad s ovakvom djecom i učenicima težak, predstavlja imperativ suvremenoj školi, čije sustavne promjene humaniziraju njezinu ulogu i izazov su nastavnicima i pedagozima u poučavanju i socijalizaciji takvih učenika, čije ponašanje je često na granici pedagoškog. Individualizacijom rada, empatijom, modifikacijom ponašanja, razvijanjem asertivnog i proaktivnog ponašanja, savjetovanjem i drugim oblicima rada, pedagog u pedagoškom tretmanu podržava i usmjerava pravilan razvoj takvog djeteta, čime sprečava razvijanje daljnjih smetnji, poput prkošenja i suprotstavljanja, poremećaja u ponašanju, delinkvencije i antisocijalnog poremećaja koji se prema istraživanjima javlja kod 20% hiperaktivnih adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija