Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 638007

Prosocijalnost i empatija u kontekstu integracijskih razreda


Špelić, Aldo; Zuliani, Đeni; Milošević, Ivana
Prosocijalnost i empatija u kontekstu integracijskih razreda // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 1; 135-150 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 638007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prosocijalnost i empatija u kontekstu integracijskih razreda
(Prosociality and Empathy in the Context of Integration Classes)

Autori
Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni ; Milošević, Ivana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013), 1; 135-150

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
prosocijalnost; empatija; sociometrijski status; rana školska dob i obrazovna integracija
(prosociality; empathy; sociometric status; early school age; educational integration)

Sažetak
U ovom je radu interes usmjeren na značenje konteksta integracijskih razreda u razvoju prosocijalnog ponašanja i empatije učenika tipičnog razvoja. Kroz ispitivanje razlike integracijskih i neintegracijskih razreda, zadatak je ispitati koliko četverogodišnje druženje s učenicima s teškoćama ima značenje za razvoj prosocijalnosti i empatije učenika tipičnog razvoja. Istraživanje je provedeno u dvanaest četvrtih razreda osnovnih škola u Puli koje je obuhvatilo učenike s teškoćama u razvoju(N=10) i učenike tipičnog razvoja (N=224) u šest integracijskih (N=118) i šest neintegracijskih (N=106) razreda, prosječne dobi M=10, 78 (sd=0, 42) godina. Dobiveni rezultati pokazali su da su (1) deset učenika s teškoćama u razvoju značajno nižeg socijalnog statusa od ostalih učenika, od kojih sedam predstavljaju 'zvijezde odbijanja', (2) usporedbom integracijskih i neintegracijskih razreda nije dobivena očekivana razlika između učenika tipičnog razvoja u prosocijalnosti i empatiji. Specifičnost integracijske sredine prepoznata je kroz spolne različitosti u prosocijalnom ponašanju i empatijskoj brizi tipičnih učenika. Tako, u integracijskim razredima nije dobivena značajna razlika između spolova u prosocijalnosti koja je dobivena u neintegracijskim razredima, ujedno je dobivena značajna razlika između spolova u empatijskoj brizi koja nije dobivena u neintegracijskim razredima. Navedeni rezultati ukazuju da su 'socijalni zahtjevi' pomaganja u integracijskim razredima mogli djelovati na smanjenje spolnih razlika u prosocijalnosti, ali da je istovremeno suočavanje sa specifičnostima emocionalnog iskustva integracijske sredine moglo potaknuti izraženije spolne razlike na području empatijske brige. Također, specifičnost integracijskih razreda (3) izražena je u odsutnosti udjela empatijske brige u prosocijalnom ponašanju učenika tipičnog razvoja koja je dobivena u neintegracijskim razredima. Ovi rezultati ukazuju da integracijski kontekst ima pozitivno značenje za razvoj prosocijalnosti kroz smanjenje spolne različitosti, ali istovremeno ima veće zahtjeve na razvoj empatijske brige učenika tipičnog razvoja. Utoliko ovi rezultati govore o potrebi uvođenja posebnih programa za razvoj empatijske brige učenika tipičnog razvoja u integracijskim razredima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Citiraj ovu publikaciju:

Špelić, Aldo; Zuliani, Đeni; Milošević, Ivana
Prosocijalnost i empatija u kontekstu integracijskih razreda // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 1; 135-150 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Špelić, A., Zuliani, Đ. & Milošević, I. (2013) Prosocijalnost i empatija u kontekstu integracijskih razreda. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (1), 135-150.
@article{article, author = {\v{S}peli\'{c}, Aldo and Zuliani, \DJeni and Milo\v{s}evi\'{c}, Ivana}, year = {2013}, pages = {135-150}, keywords = {prosocijalnost, empatija, sociometrijski status, rana \v{s}kolska dob i obrazovna integracija}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Prosocijalnost i empatija u kontekstu integracijskih razreda}, keyword = {prosocijalnost, empatija, sociometrijski status, rana \v{s}kolska dob i obrazovna integracija} }
@article{article, author = {\v{S}peli\'{c}, Aldo and Zuliani, \DJeni and Milo\v{s}evi\'{c}, Ivana}, year = {2013}, pages = {135-150}, keywords = {prosociality, empathy, sociometric status, early school age, educational integration}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Prosociality and Empathy in the Context of Integration Classes}, keyword = {prosociality, empathy, sociometric status, early school age, educational integration} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • ERIC: Educational Resources Information
  • PsychINFO
  • EBSCO
  • SCOPUS
  • CSA
  • Nursing & Allied Health Source
  • ERIH - European Reference Index for the Humanities
  • DOAJ - Directory of Open Access Journals
  • C.E.E.O.L. - Central and Eastern European Online Library
  • GESIS SocioGuide
  • Google Scholar
  • ScientificCommons
  • HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font