Pregled bibliografske jedinice broj: 637918
Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju
Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1-2; 175-189 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 637918 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju
(Competences and competency-based approach to education)
Autori
Ćatić, Iva
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9
(2012), 1-2;
175-189
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije; kompetencijski pristup obrazovanju; obrazovna politika; put pomirenja.
(competencies; competency-based approach to education; educational policy; reconciliation)
Sažetak
Ovaj rad pokušava dati svojevrstan pregled suvremenih obrazovno-političkih te znanstveno-teorijskih tokova vezanih za problematiku kompetencija i kompetencijskog pristupa obrazovanju. Pri tome se polazi od pojmovnog određenja i prikaza različitih teorijskih pristupa pojmu kompetencija. Obrazovna politika prepoznaje se kao glavni zagovornik kompetencijskog pristupa obrazovanju, čiji je cilj identifikacija i selekcija ključnih kompetencija koje bi se trebale razvijati na svim stupnjevima odgojno-obrazovnog sustava, kao njihova standardizacija kako bi ih se moglo eksterno evaluirati. Pregledom domaće i strane literature na temu kompetencija u obrazovanju, kako one literature koja se odnosi na pojam obrazovanja općenito (obuhvaćajući sve stupnjeve odgojno-obrazovnog sustava), tako i literature koja se bavi konkretnom problematikom obrazovanja učitelja, dolazi se do zaključka kako su mišljenja znanstvenika glede kompetencija u obrazovanju duboko podijeljena. Naime, sa jedne je strane službeno ili „mainstream“ stajalište, koje je zagovornik kompetencijskog pristupa obrazovanju i u skladu sa time prihvaća preporuke međunarodne i domaće obrazovne politike. Sa druge strane nailazimo na kritički stav prema suvremenim reformskim zahtjevima za obrazovanjem usmjerenim na razvoj kompetencija i kreiranjem standardiziranog kurikuluma koji se temelji na kompetencijama. Glavni argumenti protivnika kompetencijskog pristupa obrazovanju jesu prenošenje ekonomskih principa na odgoj i obrazovanje i usmjeravanje na učinkovitost ; bihevioristička usmjerenost, reduciranost i rigidnost i ostale negativne posljedice koje ona povlači te produbljivanje socijalne nejednakosti, kako na razini pojedinca, tako i na razini društva u cjelini. Na kraju se predlaže i argumentira mogući put pomirenja među navedenim oprečnim pozicijama
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-0000000-0982 - ICT i položaj studenta u Bolonjskom procesu (Tatković, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Iva Matanović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts