Pregled bibliografske jedinice broj: 637737
UPRAVLJANJE FREKVENCIJSKIM PRETVARAČEM U AUTOMOBILU POMOĆU CAN KOMUNIKACIJE
UPRAVLJANJE FREKVENCIJSKIM PRETVARAČEM U AUTOMOBILU POMOĆU CAN KOMUNIKACIJE, 2013., diplomski rad, diplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 637737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPRAVLJANJE FREKVENCIJSKIM PRETVARAČEM U AUTOMOBILU POMOĆU CAN KOMUNIKACIJE
(Car frequency converter control via CAN communication)
Autori
Sejdić, Dejan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2013
Stranica
78
Mentor
Vražić, Mario
Ključne riječi
FREKVENCIJSKI PRETVARAČ; CAN
(frequency converter; CAN)
Sažetak
U velikom laboratoriju Zavoda za elektrostrojarstvo i automatizaciju nalazi se automobil Opel Kadett C koji je prije bio pogonjen motorom s unutarnjim izgaranjem (benzinski motor). Automobil je u potpunosti preuređen u električni automobil pogonjen asinkronim motorom koji se napaja preko frekvencijskog pretvarača.Energija potrebna za rad motora i napajanje pretvarača dolazi iz baterija koje su smještene u prtljažnikui prednjem dijelu automobila. U prtljažniku automobila nalazi se i punjač koji se priključuje na gradsku mrežu u trenutku kada je potrebno puniti baterije.Baterijama upravlja nadzorni sustav koji prati: kapacitet svake pojedine ćelije, napon svake ćelije, ukupan napon baterija, temperaturu svake ćelije itd. Prije razvoja samog algoritma upravljanja frekvencijskim pretvaračem potrebno je proučiti literaturu vezanu uz sam pretvarač i CAN (Controller Area Network) protokol. Potrebno je proučiti koje su mogućnosti programiranja i upravljanja pretvarača pomoću CAN sabirnice. Proučavanjem literature ustanovljeno je kako je potrebno koristiti programski paket CANOpen kako bi se moglo upravljati pretvaračem preko CAN sabirnice. CANOpen je programski paket koji se koristi od strane proizvođača frekvencijskog pretvarača, Curtisa. Nužno je proučiti literaturu i o CANOpen programskom paketu kako bi se mogao razviti kvalitetan algoritam za upravljanje frekvencijskim pretvaračem. Konačan cilj ovog rada je ukomponirati frekvencijski pretvarač u komunikacijski sustav automobila pomoću mikrokontrolera.Komunikacijski sustav obuhvaća: pretvarač, punjač i BMS (Battery Management System). Navedene komponente trebale bi autonomno komunicirati preko CAN sabirnice pomoću mikrokontrolera, svaka od komponenti ima svoje zahtjeve od strane CAN sabirnice. U slučaju da ti zahtjevi nisu ispunjeni pojedina komponenta će javiti grešku i neće funkcionirati na predviđeni način.Potrebno je razmotriti i uvažiti sve zahtjeve svih komponenti prilikom izrade upravljačkog algoritma kako bi se komunikacija odvijala na ispravan način i kako ne bi došlo do prestanka rada nekih komponenti što bi moglo dovesti do automobilske nesreće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Mario Vražić
(mentor)