Pregled bibliografske jedinice broj: 637658
Emocionalna iskustva i prevencija rizičnih ponašanja u osnovnoj školi
Emocionalna iskustva i prevencija rizičnih ponašanja u osnovnoj školi, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 637658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna iskustva i prevencija rizičnih ponašanja u osnovnoj školi
(Emotional experiences and prevention of risk behaviors in elementary school)
Autori
Štadler, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.06
Godina
2013
Stranica
84.
Mentor
Bašić, Josipa
Neposredni voditelj
Novak, Miranda
Ključne riječi
djeca; osnovna škola; prevencija; emocije; emocionalna regulacija; socijalno-emocionalno učenje
(elementary children; prevetion; emotion; socio-emotional regulation; socio-emotional learning;)
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja je istražiti strategije suočavanja s emocijama sreće, tuge, ljutnje i zabrinutosti kod učenika prvih razreda osnovnih škola. Podaci korišteni u diplomskom radu dobiveni su istraživanjem koje je provedeno u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“, koji se provodio od 2010. do 2012. godine na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (voditeljica projekta: prof.dr.sc. Josipa Bašić). Prvo mjerenje u projektu provedeno je u siječnju 2011. godine s učenicima prvih razreda osnovnih škola te su upravo ti podaci analizirani u ovom radu. Odgovori učenika dobiveni su provedbom strukturiranog intervjua koji se sastojao od jedanaest osnovnih pitanja i jedanaest pitanja za nadopunu odgovora. U kvalitativnom istraživanju sudjelovalo je petnaestero djece. Navodi djece odnosili su se na iskazivanje osjećaja, povlačenje, traženje podrške, usmjeravanje pažnje na nešto drugo, rješavanje problema, preplavljenost emocijama i na neprimjerene rekacije. Dobiveni rezultati također pokazuju i što je djeci u životu važno i što ih usrećuje: njihovo slobodno vrijeme, škola, uspjeh, druženje s prijateljima i obitelji i materijalne stvari. Analiza odgovora vezanih uz suosjećanje s drugima pokazala je da bi djeca pružila podršku, pokazala brigu, uključila u igru, tražila pomoć odraslih ili sama pomogla djetetu koje se nosi sa negativnim osjećajima, ali su također navodila i neke neprimjerene reakcije. Također su navedene preporuke za daljnja istraživanja ove teme.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb