Pregled bibliografske jedinice broj: 637656
Planiranje preventivnih strategija na temelju snaga i poteškoća učenika prvih razreda osnovnih škola
Planiranje preventivnih strategija na temelju snaga i poteškoća učenika prvih razreda osnovnih škola, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 637656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Planiranje preventivnih strategija na temelju snaga i poteškoća učenika prvih razreda osnovnih škola
(Planning preventive strategies on behalf of strenghts and difficulties of first grade elementary students)
Autori
Smok, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.03
Godina
2013
Stranica
47.
Mentor
Bašić, Josipa
Neposredni voditelj
Novak, Miranda
Ključne riječi
snage i poteškoće; djeca rane osnovnoškolske dobi; prevencija
(strength and difficulties; early school-age children; prevention)
Sažetak
Ovim radom željela se ispitati zastupljenost emocionalnih snaga i poteškoća te snaga i poteškoća u ponašanju (simptomi hiperaktivnosti, simptomi emocionalnih poteškoća, simptomi problema u ponašanju i problemi s vršnjacima) kod učenika prvog razreda osnovne škole, te utvrditi razlike u snagama i poteškoćama s obzirom na spol djece. Za potrebe ovog diplomskog rada korišteni su podaci dobiveni istraživanjem koje je provedeno u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno - emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ pod vodstvom prof.dr.sc. Josipe Bašić s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i kovoditeljstvom Celene Domitrovich iz Centra za prevencijska istraživanja, Pennsylvania State University iz SAD-a u razdoblju od svibnja 2010. do svibnja 2012. godine. PATHS program čiji se akronim Promoting Alternative Thinking Strategies odnosi na Razvijanje Alternativnih Strategija Mišljenja razvili su Mark Greenberg i Carol A. Kusché ranih 80-tih godina 20. Stoljeća. U istraživanju je sudjelovalo 600 djece iz 30 osnovnih škola iz Grada Zagreba, Rijeke, te Istarske županije. Djeca su procijenjena od strane svojih učitelja/ica pomoću Upitnika snaga i poteškoća koji je osmislio Robert Goodman 1997. godine. Rezultati su pokazali da se radi o populaciji prvašića koji poteškoće iskazuju u manjoj mjeri, te da su najzastupljeniji simptomi hiperaktivnosti, nakon čega slijede simptomi emocionalnih poteškoća dok su mnogo manjoj mjeri zastupljeni simptomi problema u ponašanju i problemi s vršnjacima. Spolne razlike utvrđene su samo na subskalama simptomi hiperaktivnosti i simptomi problema u ponašanju, pri čemu dječaci iskazuju veće poteškoće na obje subskale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb