Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 637653

Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika


Sklepić, Tina
Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 637653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika
(Self-image and the perception of the school in the context of positive development and prevention of risk behaviors)

Autori
Sklepić, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.12

Godina
2012

Stranica
47.

Mentor
Bašić, Josipa

Neposredni voditelj
Novak, Miranda

Ključne riječi
slika o sebi; osnovna škola; rizični i zaštitni čimbenici; pozitivan razvoj; prevencija
(self image; primary school; risk and protective factors; positive devolpment; prevention)

Sažetak
U ovom diplomskom radu analizirani su neki aspekti slike o sebi u školskom okruženju kod učenika prvih razreda osnovnih škola s područja Zagreba, Rijeke i Istarske županije. Cilj istraživanja je bilo stjecanje uvida u karakteristike socijalnog samopoimanja kod učenika prvih razreda osnovne škole u školskom kontekstu, s obzirom na odnos prema učenju u svrhu planiranja i izgradnje kvalitetnijih preventivnih intervencija. Radom se utvrdila specifičnost socijalnog samopoimanja kod učenika prvih razreda, postoji li razlika između djevojčica i dječaka u socijalnom samopoimanju i podršci od strane učitelja/ica te ispitati veza socijalnog samopoimanja i odnosa prema učenju. U istraživanju je korišten Revidirani upitnik o djetetovoj samoporedodžbi i Skala odnosa prema učenju koji su korišteni kako bi se istražila učinkovitost PATHS-RASTEM programa u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama“, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Istraživanje je provedeno tijekom prosinca 2010. godine, a u njemu je sudjelovalo 300 učenika, 100 iz područja Zagreba, 100 iz Rijeke i 100 iz Istarske županije. Rezultati su ukazali da razlike među spolom u socijalnom samopoimanju nisu prisutne, a nije utvrđena ni veza socijalnog samopoimanja i odnosa prema učenju. Ipak, brojna istraživanja potvrđuju važnost uključivanja učenika prvih razreda u preventivne aktivnosti. Utvrđeno je da učenici po dolaksu u školu imaju vrlo pozitivnu sliku o sebi, no pod utjecajem socijalnih interakcija, ona se mijenja, stoga se upravo ovo razdoblje smatra značajnim u zadržavanju pozitivne slike i mijenjanju negativne slike o sebi. Škola je važan kontekst za preventivno djelovanje, no često se akademski razvoj djece ističe kao najznačajnija uloga škole. Ovim istraživanjem škola je sagledana kao mjesto interakcije brojnih zaštitnih i rizičnih čimbenika u različitim kontekstima te je istaknuta njena važnost u promociji zdravog i pozitivnog razvoja djece i mladih, što ujedno otvara niz mogućnosti za preventivne aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josipa Bašić (mentor)

Avatar Url Miranda Novak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sklepić, Tina
Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Sklepić, T. (2012) 'Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Sklepi\'{c}, Tina}, year = {2012}, pages = {47.}, keywords = {slika o sebi, osnovna \v{s}kola, rizi\v{c}ni i za\v{s}titni \v{c}imbenici, pozitivan razvoj, prevencija}, title = {Slika o sebi i do\v{z}ivljaj osnovne \v{s}kole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizi\v{c}nih pona\v{s}anja u\v{c}enika}, keyword = {slika o sebi, osnovna \v{s}kola, rizi\v{c}ni i za\v{s}titni \v{c}imbenici, pozitivan razvoj, prevencija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Sklepi\'{c}, Tina}, year = {2012}, pages = {47.}, keywords = {self image, primary school, risk and protective factors, positive devolpment, prevention}, title = {Self-image and the perception of the school in the context of positive development and prevention of risk behaviors}, keyword = {self image, primary school, risk and protective factors, positive devolpment, prevention}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font