Pregled bibliografske jedinice broj: 637653
Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika
Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 637653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slika o sebi i doživljaj osnovne škole u kontekstu pozitivnog razvoja i prevencije rizičnih ponašanja učenika
(Self-image and the perception of the school in the context of positive development and prevention of risk behaviors)
Autori
Sklepić, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.12
Godina
2012
Stranica
47.
Mentor
Bašić, Josipa
Neposredni voditelj
Novak, Miranda
Ključne riječi
slika o sebi; osnovna škola; rizični i zaštitni čimbenici; pozitivan razvoj; prevencija
(self image; primary school; risk and protective factors; positive devolpment; prevention)
Sažetak
U ovom diplomskom radu analizirani su neki aspekti slike o sebi u školskom okruženju kod učenika prvih razreda osnovnih škola s područja Zagreba, Rijeke i Istarske županije. Cilj istraživanja je bilo stjecanje uvida u karakteristike socijalnog samopoimanja kod učenika prvih razreda osnovne škole u školskom kontekstu, s obzirom na odnos prema učenju u svrhu planiranja i izgradnje kvalitetnijih preventivnih intervencija. Radom se utvrdila specifičnost socijalnog samopoimanja kod učenika prvih razreda, postoji li razlika između djevojčica i dječaka u socijalnom samopoimanju i podršci od strane učitelja/ica te ispitati veza socijalnog samopoimanja i odnosa prema učenju. U istraživanju je korišten Revidirani upitnik o djetetovoj samoporedodžbi i Skala odnosa prema učenju koji su korišteni kako bi se istražila učinkovitost PATHS-RASTEM programa u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama“, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Istraživanje je provedeno tijekom prosinca 2010. godine, a u njemu je sudjelovalo 300 učenika, 100 iz područja Zagreba, 100 iz Rijeke i 100 iz Istarske županije. Rezultati su ukazali da razlike među spolom u socijalnom samopoimanju nisu prisutne, a nije utvrđena ni veza socijalnog samopoimanja i odnosa prema učenju. Ipak, brojna istraživanja potvrđuju važnost uključivanja učenika prvih razreda u preventivne aktivnosti. Utvrđeno je da učenici po dolaksu u školu imaju vrlo pozitivnu sliku o sebi, no pod utjecajem socijalnih interakcija, ona se mijenja, stoga se upravo ovo razdoblje smatra značajnim u zadržavanju pozitivne slike i mijenjanju negativne slike o sebi. Škola je važan kontekst za preventivno djelovanje, no često se akademski razvoj djece ističe kao najznačajnija uloga škole. Ovim istraživanjem škola je sagledana kao mjesto interakcije brojnih zaštitnih i rizičnih čimbenika u različitim kontekstima te je istaknuta njena važnost u promociji zdravog i pozitivnog razvoja djece i mladih, što ujedno otvara niz mogućnosti za preventivne aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb