Pregled bibliografske jedinice broj: 637434
Dinamika utjecaja novih trendova u turizmu primjenom ICT-a i posljedice transformacijskih procesa na poslovanje turističkih agencija
Dinamika utjecaja novih trendova u turizmu primjenom ICT-a i posljedice transformacijskih procesa na poslovanje turističkih agencija // Poslovna izvrsnost, VII (2013), 1.; 45-72 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 637434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamika utjecaja novih trendova u turizmu primjenom ICT-a i posljedice transformacijskih procesa na poslovanje turističkih agencija
(Dynamics of the Impact of New Trends in Tourism by Using ICT and Consequences of Business Transformation Process of Travel Agencies)
Autori
Mihajlović, I.
Izvornik
Poslovna izvrsnost (1846-3355) VII
(2013), 1.;
45-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
dinamično okruženje; sustav turizma; turističke agencije; informacijska i komunikacijska tehnologija; transformacija
(dynamic environment; the ystem of tourism; travel agencies; ICT; transformation)
Sažetak
Dinamičnost i neizvjesnost okruženja mijenja okvire turističke agencije nalažući joj prilagodbu, prihvaćanjem novih izazova i mogućnosti iz okoline kako općenito u poslovanju, tako i uže – u vlastitoj proizvodnji. Intenzitet promjena sa strane turističke ponude, čiji se suvremeni način poslovanja subjekata temelji na kriterijima odgovornosti i konkurentnosti, te visokih zahtjeva turističke potražnje iniciranih specifičnim interesima i svijesti o kvaliteti, infiltrirao se kroz turističko posredništvo. Bez obzira na to kakav predznak i u konačnici kakav ishod te promjene sobom donose, turističke agencije, ako uvode promjene u svoje poslovanje, onda već samim time pokazuju spremnost na prilagodbu. Navedena problematika, koja je argumentirana u prvom dijelu rada, potkrijepljena je dodatnim rezultatima sekundarnog istraživanja koje je provedeno među 27 zemalja članica EU. Nadalje se analizira obilježje promjena kroz razinu intenzifikacije rada u turističkoj agenciji te vjerojatnosti za napuštanje tradicionalnog načina rada agencije uz prihvaćanje i primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (Information and Communication Technologies - ICT) te pripadajućih organizacijskih kultura. U drugom dijelu rada naglasak je na primarnom istraživanju koje je provedeno među menadžerima turisičkih agencija u Republici Hrvatskoj kako bi se istražio intenzitet utjecaja novih tredova u turizmu i novih tehnologija na mogućnost smanjenja uloge turističkih agencija, kroz analizu razine utjecaja novih tehnologija na posebna područja poslovanja u turističkim agencijama. Rezultati navedenih istraživanja govore u prilog specifične uloge ICT-a u turizmu i njegova specifičnog koaliranja u posebnim područjima poslovanja u okviru interne okoline turističkih agencija radi prilagodbe novim trendovima i uvjetima na turističkom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- Journal of Econoomic Literature, Pittsburg, EconLit
- EBSCO Publishing
- ProQuest
- ABI/ Inform
- CAB Abstracts