Pregled bibliografske jedinice broj: 637017
Izrada i upotreba Orffova instrumentarija u nastavi glazbene kulture za učenike mlađe školske dobi po uzoru na pokret radne škole
Izrada i upotreba Orffova instrumentarija u nastavi glazbene kulture za učenike mlađe školske dobi po uzoru na pokret radne škole, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 637017 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izrada i upotreba Orffova instrumentarija u nastavi glazbene kulture za učenike mlađe školske dobi po uzoru na pokret radne škole
(Production and use of the Orff instruments in music classroom for primary school children modeled on the concept of the work school)
Autori
Jakuš, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
11.07
Godina
2013
Stranica
77
Mentor
Peko, Anđelka
Neposredni voditelj
Svalina, Vesna
Ključne riječi
didaktički sustavi; pokret radne škole; pokret za umjetnički odgoj; Orffov instrumentarij; nastava glazbene kulture; učenici mlađe školske dobi; akcijsko istraživanje
(didactic approaches; concept of the work school; art education movement; Orff instruments; music teaching; primary school children; action research)
Sažetak
Predstavnici pojedinih didaktičkih pristupa tragali su za univerzalno dobrim načinom poučavanja. Danas smo svjesni toga da takav način poučavanja ne postoji te da upravo kombinacijom različitih pristupa bogatimo svoju nastavu, učenike i sebe kao učitelja. Naša otvorenost, hrabrost prema novim, drugačijim pristupima bogati naše zvanje, a učenike iznova motivira i puni dugoročnim samopouzdanjem koje će ponijeti dalje u život. Temelj ovoga rada je akcijsko istraživanje koje je provedeno kako bismo saznali koliko su učenici otvoreni prema novim pristupima, odnosno, novim načinima učenja u nastavi glazbene kulture. Tijekom istraživanja učenici su imali mogućnost samostalno izrađivati glazbene instrumente po uzoru na pokret radne škole i kasnije ih koristiti u nastavi. Rezultati su pokazali da učenicima odgovara takav oblik nastave, ali ga smatraju neuobičajenim. Nastava u kojoj učenici sviraju na instrumentima koje su sami izradili njima je zanimljivija. Prihvaćaju promjene, lako se prilagođavaju i voljni su aktivno sudjelovati u ponuđenim aktivnostima. Učenici su pokazali izvrsnu snalažljivost i maštovitost i pri osmišljavanju ritamske pratnje koja se izvodila na instrumentima uz zadanu pjesmu. Trud koji su učenici uložili prilikom izrade i ukrašavanja instrumenata te pri osmišljavanju ritamske pratnje uz pjesmu pokazuje da su učenici zainteresirani za pristupe koji omogućuju njihovo kreativno izražavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek