Pregled bibliografske jedinice broj: 636595
Percepcija romske djece o životu u romskoj zajednici
Percepcija romske djece o životu u romskoj zajednici, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 636595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija romske djece o životu u romskoj zajednici
(Perception of Roma children about life in Roma community)
Autori
Jakić, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
10.07
Godina
2013
Stranica
60
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
uvjeti života; romska obitelj; odnosi u obitelji; odnosi Roma i ne Roma; diskriminacija; obrazovanje Roma; romski običaji
(living conditions; Roma family; relationships between Roma and non – Roma people; discrimination; crafts of Roma people; family relantionship; education of Roma people)
Sažetak
Rad se sastoji od 2 dijela: teorijskog i empirijskog dijela. U prvom dijelu su obrađene određene karakteristike koje utječu na percepciju romske djece o životu u romskoj zajednici. Na početku je dan osvrt na povijest dolaska Roma na naša područja, kako bi se napravio uvod i uvid u njihovo današnje stanje te je u sklopu tog poglavlja obrađen romski jezik, romska religija i tradicionalni romski zanati. Nadalje slijede poglavlja o uvjetima života te zdravstvenoj ugroženosti. Zatim je obrađen problem diskriminacije i predrasuda s kojima se Romi suočavaju svakog dana. Romska obitelj je također opisana kao najbitniji dio života romskog djeteta te je opisan položaj svakog člana unutar romske obitelji. Jedno poglavlje je posvećeno odnosu Roma i ne Roma, a nakon toga slijedi poglavlje o uključenosti romske djece u obrazovni sustav te o poznavanju i poštivanju romskih običaja. U empirijskom dijelu se prikazuje istraživanje, koje je provedeno na uzorku od 48 djece u dobi od 9 do 18 godina iz romskog naselja Borihe u Republici Sloveniji. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom, a njime su ispitani općeniti podaci o obiteljima ispitanika, zatim odnosi unutar obitelji, uključenost u obrazovni sustav, ne/postojanje diskriminacije, odnosi sa ne romskom populacijom, uvjeti življenja i poznavanje i poštivanje romskih običaja. Također, anketa je sadržavala i 4 pitanja otvorenog tipa kojima su se ispitivale želje, planove za budućnost, dobra i loša iskustva sa ne romskim vršnjacima i ono što ispitanike najmanje i najviše veseli u njihovoj obitelji. Rezultati su pokazali da romska djeca žive u velikim obiteljima te da unutar njih prevladavaju pozitivni odnosi. Uvjeti življenja se prosječni. Romska djeca su uključena u osnovnoškolsko obrazovanje. Dobiveni podaci ukazuju na postojanje diskriminacije. Između romske i ne romske djece prevladavaju dobri odnosi te ispitanici izjavljuju kako nisu imali loših iskustava sa svojim vršnjacima. Djeca poznaju i poštuju romske običaje, ali ih se ne pridržavaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
This paper has two parts, the empiric and the theoretical part. The first part describes all specified characteristics that influence on the perception of life in children that live in a gipsy community. At the beginning is given a review of historian arrival of Roma people to our areas that we could have an introduction and insight in their nowadays condition and in the frame of the same chapter is also laboured their language, religion and traditional crafts. The next chapters describes their living conditions and the health care hazards, the problems of discrimination and prejudice that Roma people have to live with almost every day. As the most important part in a life of a Roma child I have described the Roma family and the position of every single member of the family, and there is also a description of the relationship that can be seen between a Roma people and a non-Roma person. In addition there is a description on how educational system includes and respects Roma children and their traditions. In the empirical part is shown the research which was conducted on 48 children of the age 9 to 18 from a gipsy community Boriha in Republic of Slovenia. I collected the data with a questionnaire that gave me the information about their families, the relationships between the members of their families, whether they are included into the educational system and the existence of discrimination, the relationships with the non - Roma community, living conditions, the knowledge and the respect towards the Roma traditions. The questionnaire had 4 questions about their plans and desires for the future life, about the good and the bad experiences with their non-Roma coeval, and about the things that make them happy/ unhappy in their families. The results were indicated that Roma children live in big families in which are positive relationships. The living conditions are average. Roma children are included in primary eduction. The results also pointed out at the existence of discrimination. Between Roma and non - Roma children prevailed good relationships and the respondents declared that they did not have bad experiences. Childrens know and respect Roma crafts, but they do not follow them.
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)