Pregled bibliografske jedinice broj: 636474
Utjecaj medijskih manipulacija na zdrav razvoj djece
Utjecaj medijskih manipulacija na zdrav razvoj djece // Sekundarna prevencija u pedijatriji : zbornik radova / Aberle, Neda ; Bitunjac, Milan (ur.).
Slavonski Brod: Odjel za dječje bolesti Opće bolnice, 2011. str. 139-150 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 636474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj medijskih manipulacija na zdrav razvoj djece
(The effect of media manipulation on the healthy development of children)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sekundarna prevencija u pedijatriji : zbornik radova
/ Aberle, Neda ; Bitunjac, Milan - Slavonski Brod : Odjel za dječje bolesti Opće bolnice, 2011, 139-150
ISBN
978-953-7736-05-7
Skup
Sekundarna prevencija u pedijatriji
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 11.03.2011. - 12.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
manipulacija djecom; medijsko nasilje; depresivnost; agresivnost
(manipulation of children; media violence; depression; aggression)
Sažetak
Cilj ovog rada je analizirati povezanost između pasivne izloženosti različitim medijskim manipulacijama i sadržajima (televizijske emisije, filmovi, reklame) i interaktivne uključenosti (računalne, videoigrice i Internet) na povećanje depresivnih simptoma i agresivnost djece i adolescenata. Uz stvaranje potrošačkih navika i prodaju proizvoda, mediji nastoje utjecati na stavove i vrijednosti te oblikovati pogleda na svijet djece i mladih, a koristeći različite strategije kognitivne i afektivne manipulacije, kojima snažno utječu na oblike socijalnog ponašanja. Medijske poruke često su zbunjujuće zbog toga što mlade potiču na sjedenje pred ekranima televizora i računala (inaktivnost), konzumiranje alkohola, pušenje tj. nezdrave stilove života, a suprotno tome nameću im se ideali savršenstva, ljepote i uspješnosti, kojima se teško približiti, a još se teže oduprijeti nametnutim pritiscima što često rezultiraju gubitkom osjećaja osobne vrijednosti. Znanstvenici upozoravaju da takve poruke mogu postati čimbenik rizika niza fizičkih i psihičkih poremećaja uključujući nisko samopoštovanje i povećanje depresivnih simptoma. Zbog povećane izloženosti različitim medijskim sadržajima u kojima dominira nasilje, ali i aktivne uključenosti u kreiranje i online vježbanje agresivnosti preko modernih interaktivnih medija, opravdano se strahuje da to može imati značajan utjecaj na povećanu agresivnost djece i njihovo nasilno ponašanje u stvarnom životu. Iako nisu glavni čimbenici dječjih internaliziranih i eksternaliziranih poremećaja i neće isto utjecati na svu djecu, u današnje vrijeme ne može se zanemariti utjecaj medijskih manipulacije i sadržaja na različite aspekte zdravlja i zdrave razvojne ishode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija