Pregled bibliografske jedinice broj: 636222
Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji
Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 211-239
CROSBI ID: 636222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji
(Acquisition of Macro-concepts in Biology in Primary and High School Education)
Autori
Diana, Garašić ; Ines, Radanović ; Žaklin Lukša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
211-239
ISBN
978-953-96308-0-3
Ključne riječi
kognitivne razine znanja, koncepti, makrokonceptni okvir, edukacija biologije, nastavni program
(cognitive levels of knowledge, concepts, macro-conceptual framework, biology teaching methods, curriculum)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi učeničku usvojenost osnovnih bioloških koncepata od 4. razreda osnovne škole do kraja gimnazijskog obrazovanja. U ispitivanju provedenom od 2008. do 2010. godine korištene su on-line provjere u Ampyx i Moodle sustavu, a uključeno je 8691 učenika iz 41 osnovne škole i 36 gimnazija. Uočene su signifikantne razlike riješenosti po obrazovnim ciklusima uz pad od prve prema trećoj kognitivnoj razini. Potvrđena je nastavnička tendencija da ispituju poglavito niže razine znanja. Analiza ukupne uspješnosti učeničkih odgovora pokazuje rast u svakom sljedećem obrazovnom ciklusu jedino za makrokoncept Ustrojstvo živih bića, ali na reproduktivnoj razini. Uspješnost je sve slabija prema starijim dobnim skupinama za makrokoncepte Ravnoteža i Raznolikost, a slaba uspješnost za makrokoncept Energija s godinama zamjetno raste na višim razinama. Za Međuovisnost riješenost je podjednaka za zadatke na sve 3 razine, dok za Razmnožavanje u završnom ciklusu raste na osnovu reproduktivnog znanja. Temeljni koncepti trebali bi se sustavno izgrađivati, nadopunjavati i obogaćivati tijekom godina biološkog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb