Pregled bibliografske jedinice broj: 63614
Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti
Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti // Priroda / Springer, Oskar (ur.).
Zagreb: Hrvatski planinarski savez, 2000. str. 24-26 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 63614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti
(Contemporary ideas in science teaching)
Autori
Krsnik, Rudolf
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Priroda
/ Springer, Oskar - Zagreb : Hrvatski planinarski savez, 2000, 24-26
Skup
Savjetovanje o nastavi prirodnih znanosti
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 26.04.2000. - 28.04.2000
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
konceptualna mreža; predkoncepcija; fizičko iskustvo; društvena interakcija; dozrijevanje znanja; akomodacija; konceptualna promjena; školsko i privatno znanje; konceptualna ekologija.
(conceptual change; paradigmatic change;)
Sažetak
U prvom se dijelu raspravljaju neke ideje i svjetska iskustva s pokušajima bližeg povezivanja prirodoslovnih predmeta. Konkretna se analiza daje na primjeru Engleske. Ključni pojmovi: integrirano prirodoslovlje, kombinirano prirodoslovlje, koordinirano prirodoslovlje.
U drugom dijelu izlažu se bitne karakteristike edukacijskog konstruktivizma, vodećeg suvremenog modela nastave prirodoslovnih predmeta. Bitne odrednice na kojima se temelji konstruktivistički pristup nastavi mogle bi se sažeti ovako:
-Istinsko učenje aktivan je proces za onog koji uči. Svako je učenje osobno (misaono) konstruiranje novog znanja, aktivnim usklađivanjem novih iskustava i informacija s već postojećim (pred)znanjem. U takve konstrukcije nužno ulaze i intuitivne ideje (predkoncepcije) jer su one temelj na kojem se konstrukcija gradi.
- Poučavanje nije jednosmjerno prenošenje znanja (predavanjem) već ono podrazumijeva organiziranje određenih nastavnih situacija u razredu i dizajniranje problemskih situacija i izazova, na temelju kojih učenik može konstruirati novo osobno znanje.
- Kurikulum nije ono što valja naučiti. Kurikulum je skup zadataka, problemskih situacija izazova , materijala i izvora znanja, koji su priređeni tako da učeniku omogućuju konstruiranje novog osobnog znanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119207
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Rudolf Krsnik
(autor)