Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 63614

Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti


Krsnik, Rudolf
Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti // Priroda / Springer, Oskar (ur.).
Zagreb: Hrvatski planinarski savez, 2000. str. 24-26 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 63614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti
(Contemporary ideas in science teaching)

Autori
Krsnik, Rudolf

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Priroda / Springer, Oskar - Zagreb : Hrvatski planinarski savez, 2000, 24-26

Skup
Savjetovanje o nastavi prirodnih znanosti

Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 26.04.2000. - 28.04.2000

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
konceptualna mreža; predkoncepcija; fizičko iskustvo; društvena interakcija; dozrijevanje znanja; akomodacija; konceptualna promjena; školsko i privatno znanje; konceptualna ekologija.
(conceptual change; paradigmatic change;)

Sažetak
U prvom se dijelu raspravljaju neke ideje i svjetska iskustva s pokušajima bližeg povezivanja prirodoslovnih predmeta. Konkretna se analiza daje na primjeru Engleske. Ključni pojmovi: integrirano prirodoslovlje, kombinirano prirodoslovlje, koordinirano prirodoslovlje. U drugom dijelu izlažu se bitne karakteristike edukacijskog konstruktivizma, vodećeg suvremenog modela nastave prirodoslovnih predmeta. Bitne odrednice na kojima se temelji konstruktivistički pristup nastavi mogle bi se sažeti ovako: -Istinsko učenje aktivan je proces za onog koji uči. Svako je učenje osobno (misaono) konstruiranje novog znanja, aktivnim usklađivanjem novih iskustava i informacija s već postojećim (pred)znanjem. U takve konstrukcije nužno ulaze i intuitivne ideje (predkoncepcije) jer su one temelj na kojem se konstrukcija gradi. - Poučavanje nije jednosmjerno prenošenje znanja (predavanjem) već ono podrazumijeva organiziranje određenih nastavnih situacija u razredu i dizajniranje problemskih situacija i izazova, na temelju kojih učenik može konstruirati novo osobno znanje. - Kurikulum nije ono što valja naučiti. Kurikulum je skup zadataka, problemskih situacija izazova , materijala i izvora znanja, koji su priređeni tako da učeniku omogućuju konstruiranje novog osobnog znanja

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119207

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Rudolf Krsnik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krsnik, Rudolf
Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti // Priroda / Springer, Oskar (ur.).
Zagreb: Hrvatski planinarski savez, 2000. str. 24-26 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Krsnik, R. (2000) Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti. U: Springer, O. (ur.)Priroda.
@article{article, author = {Krsnik, Rudolf}, editor = {Springer, O.}, year = {2000}, pages = {24-26}, keywords = {konceptualna mre\v{z}a, predkoncepcija, fizi\v{c}ko iskustvo, dru\v{s}tvena interakcija, dozrijevanje znanja, akomodacija, konceptualna promjena, \v{s}kolsko i privatno znanje, konceptualna ekologija.}, title = {Suvremene ideje o nastavi prirodnih znanosti}, keyword = {konceptualna mre\v{z}a, predkoncepcija, fizi\v{c}ko iskustvo, dru\v{s}tvena interakcija, dozrijevanje znanja, akomodacija, konceptualna promjena, \v{s}kolsko i privatno znanje, konceptualna ekologija.}, publisher = {Hrvatski planinarski savez}, publisherplace = {Crikvenica, Hrvatska} }
@article{article, author = {Krsnik, Rudolf}, editor = {Springer, O.}, year = {2000}, pages = {24-26}, keywords = {conceptual change, paradigmatic change, }, title = {Contemporary ideas in science teaching}, keyword = {conceptual change, paradigmatic change, }, publisher = {Hrvatski planinarski savez}, publisherplace = {Crikvenica, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font