Pregled bibliografske jedinice broj: 636055
Usklađenost ishoda učenja s potrebama tržišta rada, pojedinca i društva u cjelini
Usklađenost ishoda učenja s potrebama tržišta rada, pojedinca i društva u cjelini // VESNIK, časopis za teoriju i praksu društveno humanistčkih nauka, 1 (2013), 2; 23-36 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 636055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usklađenost ishoda učenja s potrebama tržišta rada, pojedinca i društva u cjelini
(Compliance outcomes with labor market needs, the individual and society as a whole)
Autori
Smoljić, Mirko ; Bujišić, Gordana ; Guzovski, Marina
Izvornik
VESNIK, časopis za teoriju i praksu društveno humanistčkih nauka (2334-8070) 1
(2013), 2;
23-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Ishodi učenja ; kvalifikacijski okvir ; obrazovna upisna politika ; tržište rada
(Learning outcomes ; Qualifications Framework ; educational admissions policy ; labor market)
Sažetak
Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO) je reformski instrument kojim se uređuje cjelokupni sustav kvalifikacija na svim obrazovnim razinama u Republici Hrvatskoj kroz standarde kvalifikacija temeljene na ishodima učenja i usklađene s potrebama tržišta rada, pojedinca i društva u cjelini. U središtu su HKO-a ishodi učenja odnosno kompetencije koje je osoba stekla učenjem i dokazala nakon postupka učenja, pri čemu sam postupak učenja nije ključan budući da je ishod učenja provjeren. Svakoj kvalifikaciji stečenoj u Republici Hrvatskoj mjesto je određeno prema razini koju imaju skupovi ishoda učenja koji pripadaju toj kvalifikaciji. Smještanje kvalifikacija na određenu razinu omogućuje da se kvalifikacije mogu uspoređivati i povezivati. Osim međuodnosa kvalifikacija stečenih u Hrvatskoj, postavljanje kvalifikacije na određenu razinu HKO-a omogućava povezivanje razina kvalifikacija stečenih u Republici Hrvatskoj s razinama Europskog kvalifikacijskog okvira (EQF) i Kvalifikacijskog okvira Europskog prostora visokog obrazovanja (QF-EHEA) što omogućava prepoznatljivost kvalifikacija stečenih u Republici Hrvatskoj na hrvatskom i europskom tržištu rada. Vlada Republike Hrvatske donijela je Uredbu o praćenju, analizi i predviđanju potreba tržišta rada za pojedinim zvanjima, te izradi i uzimanju u obzir preporuka za obrazovnu upisnu politiku, temeljem koje područni uredi Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, uz koordinaciju od strane Središnjeg ureda, provode analizu i prognozu potreba tržišta za pojedinim zvanjima, te izrađuju preporuke za obrazovnu upisnu politiku. Analize i prognoze potreba tržišta rada za pojedinim zvanjima provode se na osnovi statističkih podataka i relativnih pokazatelja o zapošljavanju nezaposlenih osoba prema obrazovnom programu koji su završile, podataka o nedostatku radnika pojedinih zvanja dobivenih anketom poslodavaca, te kvalitativnih dojmova savjetnika stečenih iskustvom posredovanja pri zapošljavanju. Na temelju relativnog položaja pojedinih zvanja u prethodnom razdoblju sastavljaju se prognoze njihovog položaja u budućnosti. Koristeći ishode učenja kao zajedničku referentnu točku, EQF omogućava usporedbu i prenosivost kvalifikacija između zemalja, sustava i institucija te tako koristi najširem krugu korisnika na europskoj i nacionalnim razinama.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Temeljem pozivnog pisma Beogradske poslovne škole - visoke škole strukovnih studija, rad je prezentiran na Prvoj nacionalnoj konferenciji sa međunarodnim učešćem sa centralnom temom: Kompetencije i kompetentnosti, poslovni uspeh u uslovima tržišnog poslovanja, koja je održana od 23. – 26. 05. 2013. godine na Zlatiboru
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru,
Sveučilište Libertas