Pregled bibliografske jedinice broj: 63604
Sintaktička obilježja narativnih sposobnosti djece predškolske i školske dobi
Sintaktička obilježja narativnih sposobnosti djece predškolske i školske dobi, 2000., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 63604 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sintaktička obilježja narativnih sposobnosti djece predškolske i školske dobi
(Syntactic features of narrative abilities in preschool and school children)
Autori
Kuvač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.10
Godina
2000
Stranica
49
Mentor
Kovačević, Melita
Ključne riječi
naracija; sintaksa; usvajanje jezika; gramatička točnost; red riječi; MLU
(narration; syntax; language acquisition; grammatical accuracy; word order; MLU)
Sažetak
Ovo istraživanje usmjerilo se na sintaktička obilježja narativnih sposobnosti djece predškolske i školske dobi. Zbog općenito malog broja istraživanja narativne sposobnosti u hrvatskome jeziku, te zbog nedovoljno jasno određenih obilježja narativne sposobnosti, analizirali smo kvantitativnu i kvalitativnu razinu osnovnih jezičnih obilježja. Dobiveni rezultati upućuju da je s porastom kronološke dobi prisutan pozitivan porast u kvantiteti i kvaliteti dječjih verbalnih iskaza. Teškoće koje se javljaju posljedica su nedovoljno razvijenog vokabulara, jezičnih i gramatičkih znanja potrebnih za sintaktičko organiziranje iskaza, o čemu prvenstveno ovisi sposobnost prepričavanja. Ovaj rad može poslužiti kao model za buduća opsežnija istraživanja jezičnog razvoja djece, a poteškoće koje se javljaju pri razumijevanju i ostvarivanju priče kod djece uredna jezičnog razvoja mogu biti dobrim pokazateljem poteškoća u pojedinim jezičnim sastavnicama.
Izvorni jezik
Hrvatski