Pregled bibliografske jedinice broj: 635982
Tjelesno kažnjavanje i zlostavljanje djece
Tjelesno kažnjavanje i zlostavljanje djece, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 635982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesno kažnjavanje i zlostavljanje djece
(Corporal punishment and abuse of children)
Autori
Bilić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.12
Godina
2012
Stranica
139
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
tjelesno kažnjavanje; tjelesno zlostavljanje; pozitivna disciplina
(corporal punishment; physical abuse; positive discipline)
Sažetak
Središnja tema ovoga rada tjelesno je kažnjavanje djece. Temom biva i tjelesno zlostavljanje utoliko što je ono česta posljedica tjelesnog kažnjavanja i s njime je usko povezano. Rad je podijeljen na teorijski dio i na empirijsko istraživanje. Teorijskim dijelom dan je cjelovit pregled tjelesnog kažnjavanja i zlostavljanja: njihova raširenost, razlozi i pojavni oblici, indikatori, obilježja žrtava i počinitelja, čimbenici rizika i zaštite, posljedice, dječji stavovi o tjelesnom kažnjavanju, načini njegova sprječavanja te postupci pozitivnog discipliniranja kao alternativa. U istraživanju je sudjelovalo 275 učenika osnovnih škola, prosječne dobi 12 godina i 8 mjeseci. Ispitivana je učestalost tjelesnog kažnjavanja djece i njihovi doživljaji istoga. Utvrđeno je da svako drugo dijete biva žrtvom ovog oblika nasilja, i to najčešće šamaranja, povlačenja za kosu ili uši te udaraca različitim predmetima. Najčešći počinitelji su roditelji, a nakon njih starija braća i sestre. Utvrđena je veća učestalost impulsivnog nego instrumentalnog tjelesnog kažnjavanja. Dječji doživljaji obilježeni su brojnim negativnim emocijama, najčešće tugom, osjećajem nepravde, ljutnjom/bijesom i strahom. Djeca uzroke tjelesnog kažnjavanja puno češće nalaze u sebi i svom ponašanju nego u ponašanju roditelja. Ovo se objašnjava obrambenim mehanizmom koji djetetu omogućuje izbjegavanje suočavanja s bolnom istinom o izdanosti od osoba o kojima ovisi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija