Pregled bibliografske jedinice broj: 635969
Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju
Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 2-3; 303-325 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 635969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju
(Selection and Didactic Design of Media in Teaching and Learning Process)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 2-3;
303-325
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dizajniranje nastavnog procesa; kriteriji za izbor medija u nastavi; klasifikacija nastavnih medija; medij; multimedij; nova obrazovna okolina; obrazovna tehnologija
(teaching process design; criteria for selection of teaching media; classifi cation of teaching media; medium; multimedia; new educational environment; education technology)
Sažetak
Autor upozorava na problem definiranja osnovnih pojmova koji se odnose na komuniciranje i učenje uz pomoć novih medija, te na problem izbora odgovarajućih medija za nastavni proces i proces učenja (učenje se događa samo u školi!). Problem izbora medija za učenje i poučavanje nije nov, ali je nov kontekst događanja uvjetovan pojavom novih digitalnih komunikacijskih medija, napose interneta, računalne simulacije i mobilnih uređaja za komuniciranje. Autor prezentira objašnjenja pojmova i fenomena medij, multimedij i multimedijalnost te pokušava sistematizirati kriterije izbora nastavnih medija za potrebe nastavnika u današnjoj školi. Glavni čimbenik koji uvjetuje izbor medija (te strategija učenja i poučavanja) ostaju, kao i uvijek, očekivani ishodi učenja, odnosno ciljevi koje treba ostvariti u nastavom procesu. Važna pitanja koja trebaju rješavati stručnjaci za nastavu i učenje jesu odnos personalne i apersonalne komunikacije, definiranje uloga glavnih subjekata u nastavnoj komunikaciji (vidi: Fritsch, 2003) te pitanja didaktičkog dizajniranja nastavnih situacija. Odrastanje i učenje u novom (multi)medijskom obrazovnom okruženju traži bitno različite didaktičke strategije i metodičke scenarije od onih koji su mogli zadovoljiti generacije učenika prije trideset ili pedeset godina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- EBSCO