Pregled bibliografske jedinice broj: 635502
Ocjenjivanje i vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture
Ocjenjivanje i vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 635502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjenjivanje i vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture
(Evaluation of students of younger school age in teaching of music)
Autori
Živković, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
02.07
Godina
2013
Stranica
41
Mentor
Radočaj-Jerković, Antoaneta
Neposredni voditelj
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
nastava glazbene kulture; razredna nastava; ocjenjivanje; praćenje; vrednovanje
(music lessons; assessment; monitoring; evaluation; teaching areas in teaching music)
Sažetak
Ocjenjivanje je dodjeljivanje određene ocjene za postignute rezultate učenika, odnosno razvrstavanje učenika u određene kategorije prema postignutim rezultatima u učenju i dogovorenim kriterijima. Program nastave glazbene kulture u razrednoj nastavi, tj. u prva četiri razreda osnovne škole, temelji se na glazbenim područjima pjevanja, slušanja, sviranja, elemenata glazbene kreativnosti, tj. glazbenih igara. Učitelj mora uzeti u obzir i skrivene učinke glazbe i voditi računa o pojedinačnim glazbenim sposobnostima. Praćenje i vrednovanje nužno je prilagoditi individualnom razvoju glazbenih sposobnosti svakog učenika. U radu se polazi od nekoliko istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik i dnevnik praćenja nastavnih sati. Anketnim upitnikom se htjelo ispitati mišljenje učitelja o bitnosti nastavnih područja te njihovim kriterijima ocjenjivanja pojedinih nastavnih područja, dok je svrha dnevnika praćenja nastavnih sati bila ustanoviti provode li učitelji te kriterije u navedenim nastavnim područjima i u kojoj mjeri. Na osnovu analiziranih sati, tj. načina provođenja ocijenjivanja učenika te analize anketnih upitnika, uočili smo da nastava glazbene kulture u primarnom obrazovanju nije na zavidnoj razini, a pogotovo ocjenjivanje i vrednovanje učenika u okviru ovog predmeta. Umjesto da učitelji ovaj predmet iskoriste za učenikovo i vlastito zadovoljstvo, oni ga pretvaraju u još jedan „težak“ predmet za koji se učenici moraju ponekad itekako truditi, a pogotovo oni učenici koji nisu muzikalni. Učenicima se ne pruža dovoljno u okviru nastave glazbe i učitelji su još uvijek nedovoljno kompetentni za provođenje svih nastavnih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek