Pregled bibliografske jedinice broj: 63536
Obrazovna tehnologija faktor kvalitete edukacije
Obrazovna tehnologija faktor kvalitete edukacije // Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija. Zbornik radova. Međunarodni znanstveni kolokvij. The Teacher and Modern Educational Technology. Collection of Scientific Papers. International Scientific Colloquium / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000. str. 151-158 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 63536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna tehnologija faktor kvalitete edukacije
(Educational Technology A Factor of Education Quality)
Autori
Mrkonjić, Anđelko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija. Zbornik radova. Međunarodni znanstveni kolokvij. The Teacher and Modern Educational Technology. Collection of Scientific Papers. International Scientific Colloquium
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2000, 151-158
Skup
Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija.Međunarodni znanstveni kolokvij. The Teacher and Modern Educational Technology. International Scientific Colloquium
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 08.06.2000. - 09.06.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
edukacijska tehnologija; kvaliteta edukacije; visoka tehnologija; kriza obrazovanja; nove tehnologije u obrazovanju; prijedlog promjena pedagogijskog obrazovanja nastavnika
(educational technology; education quality; high technology; education crisis; new technologies in education; proposition of changes of pedagogical education of the teachers)
Sažetak
Naša polazišta su: (a) sustav odgoja i obrazovanja je u krizi, (b) ljudski rad se sve više intelektualizira, (c) rješavanje tih proturječnosti vidimo i u aplikaciji suvremenih tehnologija u procesu edukacije.
Nove tehnologije u obrazovanju, uz ostalo, doprinose: oslobođenju kreativnih i stvaralačkih potencijala čovjeka; transformaciji carstva nužnosti u carstvo slobode; obrazovni proces čine racionalnijim, demokratičnijim, efikasnijim, ekonomičnijim i produktivnijim. Zatim (determiniraju) utječu na promjene pri izboru organizacije i formi edukacijskog procesa; promjeni metoda i načela; aktiviranju senzorskog sklopa; više informacijske obrade i kognitivnog procesiranja informacija kao nove paradigme.
Edukacijska tehnologija značajno zaostaje za proizvodnom, zbog više razloga: zakonitostima u tim sustavima, otporu prema inovacijama (antropološka crta čovjeka), osposobljenosti nastavnog kadra, materijalnim pretpostavkama itd. Upravo zbog spora high technology koji je na razini stare strojarske proizvodnje, obrazovanje je u svojevrsnoj krizi. Stoga i promjene treba usmjeriti u tom pravcu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija