Pregled bibliografske jedinice broj: 635337
Provjera modela poduzetničkih namjera kod studenata ekonomskog i neekonomskog usmjerenja
Provjera modela poduzetničkih namjera kod studenata ekonomskog i neekonomskog usmjerenja // Međunarodni psihologijski znanstveni skup "21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA" / Kuterovac Jagodić, G. ; Erceg Jugović, I. ; Huić, A. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 196-196 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 635337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera modela poduzetničkih namjera kod studenata ekonomskog i neekonomskog usmjerenja
(Testing the model of entrepreneurial intentions of students of economic and non-economic orientation)
Autori
Sušanj, Zoran ; Jakopec, Ana ; Miljković Krečar, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni psihologijski znanstveni skup "21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA"
/ Kuterovac Jagodić, G. ; Erceg Jugović, I. ; Huić, A. - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 196-196
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
Međunarodni psihologijski znanstveni skup "21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poduzetnički potencijal i sklonosti; poduzetnička samoefikasnost; poželjnost poduzetništva; poduzetničke namjere
(entrepreneurial potential and tendencies; entrepreneurial self-efficacy; desirability of entrepreneurship; entrepreneurial intentions)
Sažetak
Istraživanja u području psihologije poduzetništva ukazuju na povezanost različitih osobina, uvjerenja i stavova poduzetnika s poduzetničkim namjerama. Osnovni je cilj ovog istraživanja ispitati međuodnos poduzetničkih potencijala i sklonosti, poduzetničke samoefikasnosti, poželjnosti poduzetništva te poduzetničke namjere. Podaci su prikupljeni na većem uzorku studenata diplomskih studija ekonomskih i neekonomskih usmjerenja i analizirani strukturalnim modeliranjem. Pretpostavljeni model predviđa da samoprocjene poduzetničkih potencijala i sklonosti, poduzetničke samoefikasnosti i poželjnosti poduzetništva utječu na poduzetničke namjere. Rezultati potvrđuju polazne hipoteze modela predikcije poduzetničke namjere, pri čemu je dobiven potpuni medijacijski utjecaj poduzetničke samoefikasnosti i poželjnosti poduzetništva u odnosu samoprocjene poduzetničkih potencijala i sklonosti te poduzetničke namjere. Multigrupnom je analizom, provedenom u okviru strukturalnog modeliranja, utvrđeno kako je snaga medijacijskog efekta moderirana pripadnošću grupi studijskog usmjerenja. Drugim riječima, medijacijski je utjecaj poduzetničke samoefikasnosti i poželjnosti poduzetništva značajno jače izražen u studenata ekonomskog usmjerenja. Pored toga, modelom je ukupno objašnjen značajno veći dio varijance namjere uključivanja u poduzetničke aktivnosti studenata ekonomskog usmjerenja u odnosu na poduzetničke namjere studenata neekonomskog usmjerenja. Nalazi istraživanja interpretiraju se u okviru teorije poduzetničkog potencijala. Raspravlja se o poželjnim promjenama obrazovnih programa diplomskih studija i njihovom mogućem utjecaju na kasnije poduzetničko ponašanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Osijek