Pregled bibliografske jedinice broj: 635148
Sigurnost u prometu kao sadržaj nastave Prirode i društva
Sigurnost u prometu kao sadržaj nastave Prirode i društva, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu, Osijek
CROSBI ID: 635148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sigurnost u prometu kao sadržaj nastave Prirode i društva
(Traffic safety as content in Nature and Society teaching)
Autori
Vukadin, Brigita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Mjesto
Osijek
Datum
27.06
Godina
2013
Stranica
52
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Užarević, Zvonimir
Ključne riječi
promet; sigurnost u prometu; udžbenici i radne bilježnice; 1.; 2. i 3. razred OŠ; Priroda i društvo
(traffic; traffic safety; textbooks and workbooks; 1; 2 and 3 grade of elementary school; Nature and Society)
Sažetak
Sigurnost djece u prometu prvenstveno je briga i odgovornost odraslih. Utjecaj je roditelja i obitelji izuzetno značajan u odgoju djece pa tako i odgajanju djece za promet i stjecanje prvih stavova o prometu. Budući da su edukacija i prevencija prvi koraci u samostalnom sudjelovanju djece u prometu, roditelji, učitelji, ali i sami vozači, trebali bi biti odgovorni i pažljivi te pružati djeci pozitivan primjer. Svi oni bi trebali, u određenoj mjeri, skrbiti za siguran put djece od kuće do škole. Zadatak je svakog učitelja, prije početka školske godine, odabrati udžbenik koji je u skladu s didaktičko-metodičkim, pedagoškim i psihološkim standardima i zahtjevima, a koji će mu služiti u oblikovanju nastavnog procesa. Cilj je ovoga istraživanja utvrditi kolika je zastupljenost nastavnoga sadržaja o sigurnosti u prometu u pojedinim udžbenicima i radnim bilježnicama te izdvojiti onaj udžbenik i radnu bilježnicu koji su, prema kriterijima navedenim u ovome radu, najprikladniji za uporabu u nastavi Prirode i društva. Analiza je vršena uz pomoć nastavnih sadržaja o prometu u prvom, drugom i trećem razredu osnovne škole. Na osnovi kriterija navedenih u ovome radu napravljena je analiza sadržaja koji se odnosi na sigurnost u prometu. Uzorak su ovoga istraživanja odobreni udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za prvi, drugi i treći razred osnovne škole, ukupno 12 udžbenika i njihove pripadajuće radne bilježnice. To su udžbenici različitih izdavačkih kuća te njihove pripadajuće radne bilježnice. Analiza sadržaja različitih udžbenika i radnih bilježnica za prvi razred osnovne škole je pokazala kako bi udžbenik „Naš svijet 1“ i njemu odgovarajuća radna bilježnica, prema odgovarajućim kriterijima, bio najprikladniji za uporabu u nastavi Prirode i društva, kada bismo udžbenike birali na osnovu zastupljenosti nastavnoga sadržaja o sigurnosti u prometu. Za drugi razred osnovne škole, prema analizi, najprikladniji bi bio udžbenik „Dom i Zavičaj“ i njemu pripadajuća radna bilježnica. Analiza udžbenika i radnih bilježnica za treći razred pokazuje kako bi najprikladniji bio udžbenik „Hrvatski zavičaji“ i njemu pripadajuća radna bilježnica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek