Pregled bibliografske jedinice broj: 634595
Vještine rješavanja sukoba kao temelj programa prevencije rizičnih ponašanja u osnovnoj školi
Vještine rješavanja sukoba kao temelj programa prevencije rizičnih ponašanja u osnovnoj školi, 2013., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb
CROSBI ID: 634595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vještine rješavanja sukoba kao temelj programa prevencije rizičnih ponašanja u osnovnoj školi
(Conflicts solving skills as a base for prevention of risk behaviours in elementary schools)
Autori
Draščić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski
Mjesto
Zagreb
Datum
13.03
Godina
2013
Stranica
67
Mentor
Bašić, Josipa ; Mihić, Josipa
Ključne riječi
djeca; vještine rješavanja sukoba; socijalno-emocionalno učenje; prevencija; osnovna škola
(children; conflict resolution skills; social-emotional learning; prevention; primary school)
Sažetak
Cilj istraživanja je steći uvid u strategije rješavanja sukoba kod učenika prvih razreda osnovne škole. Ostvarenje cilja istraživanja dovodi do produbljivanja dosadašnjih znanja o strategijama rješavanja sukoba kod učenika prvih razreda osnovne škole. Istraživanje čiji će se podaci koristiti u ovom diplomskom radu provedeno je u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ koji se provodio od 2010. do 2012. godine na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (voditeljica projekta: prof.dr.sc. Josipa Bašić). Prvo mjerenje u projektu provedeno je u siječnju 2011. godine s učenicima prvih razreda osnovnih škola te su upravo ti podaci analizirani u ovom radu. Odgovori učenika dobiveni su provedbom strukturiranog intervjua koji se sastojao od četiri pitanja otvorenog tipa. U ovom kvalitativnom istraživanju sudjelovalo je šesnaestoro djece pri čemu je odabran podjednaki broj dječaka i djevojčica. Rezultati istraživanja ukazuju na to da učenici prvog razreda osnovne škole koriste slijedeće strategije rješavanja sukoba: verbalna reakcija na problemsku situaciju, fizička reakcija na suočavanje s problemima, povlačenje, traženje tuđe pomoći te izražavanje osjećaja. Također, navedeni su metodološki nedostaci te preporuke za daljnja istraživanja navedene teme.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb