Pregled bibliografske jedinice broj: 634585
Snage i poteškoće djece predškolskih ustanova i njihova prihvaćenost od vršnjaka
Snage i poteškoće djece predškolskih ustanova i njihova prihvaćenost od vršnjaka, 2013., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb
CROSBI ID: 634585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Snage i poteškoće djece predškolskih ustanova i njihova prihvaćenost od vršnjaka
(Strenghts and difficulties of preschool children and their acceptance by peers)
Autori
Rebeka, Štimac
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski
Mjesto
Zagreb
Datum
27.11
Godina
2013
Stranica
56
Mentor
Bašić, Josipa ; Mihić, Josipa
Ključne riječi
snage i poteškoće; predškolska djeca; vršnjaci; prevencija
(strenghts and difficulties; preschoolers; peers; prevention)
Sažetak
Ciljevi ovog diplomskog rada usmjereni su stjecanju uvida u snage i poteškoće djece predškolske dobi (simptomi emocionalnih poteškoća, simptomi problema u ponašanju, simptomi hiperaktivnosti, problemi s vršnjacima i prosocijalno ponašanje) te ispitivanju povezanosti snaga i poteškoća djece predškolske dobi i prihvaćenosti od strane vršnjaka. Korišteni su rezultati istraživanja koje je provedeno u prosincu 2010. godine u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno – emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“. U istraživanju je sudjelovalo 90 djece iz 6 predškolskih ustanova na području Grada Zagreba, Rijeke i Istarske županije. Djeca su procijenjena od strane odgajatelja/ica upitničkom baterijom za odgajatelje. U svrhu ovog diplomskog rada korišteni su Upitnik snaga i poteškoća djeteta, Skala o odnosima s vršnjacima te subskala prosocijalnog ponašanja Upitnika o djetetovom ponašanju. Rezultati istraživanja pokazuju da se radi o populaciji djece koja iskazuju poteškoće u manjoj mjeri, dok snage dolaze do izražaja vrlo često te da postoji povezanost između snaga i poteškoća djece predškolske dobi i njihove prihvaćenosti među vršnjacima. Što se tiče spolnih razlika u učestalosti ispoljavanja snaga, odnosno poteškoća kod djece predškolske dobi, rezultati istraživanja pokazuju da one postoje na subskalama hiperaktivnosti i prosocijalnog ponašanja. U zaključku su navedene potrebe i smjernice za daljnji razvoj preventivne znanosti i prakse u predškolskim ustanovama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb