Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 634570

Socijalno-emocionalno učenje i prevencija rizičnih ponašanja u okruženju predškolskih ustanova


Bašić, Josipa
Socijalno-emocionalno učenje i prevencija rizičnih ponašanja u okruženju predškolskih ustanova // SUVREMENI TOKOVI U RANOM ODGOJU ZNANSTVENA MONOGRAFIJA / Izet Pehlić – Edina Vejo – Anela Hasanagić (ur.).
Zagreb: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 493.-495. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 634570 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalno-emocionalno učenje i prevencija rizičnih ponašanja u okruženju predškolskih ustanova
(Social-emotional learning and prevention of risk behaviour in pre-school institutions environment)

Autori
Bašić, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
SUVREMENI TOKOVI U RANOM ODGOJU ZNANSTVENA MONOGRAFIJA / Izet Pehlić – Edina Vejo – Anela Hasanagić - Zagreb : Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012, 493.-495.

ISBN
978-9958-697-24-1

Skup
Teorija i praksa ranog odgoja

Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
SOCIJALNO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE; PREVENCIJA; ZNANSTVENO UTEMELJENI PROGRAMI; PREDŠKOLSKI ODGOJ
(SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES; PREVENTION; SCIENCE-BASED PROGRAMS; PRESCHOOL EDUCATION)

Sažetak
Relativno davna kriminološka istraživanja kao i današnja istraživanja uspješnih programa prevencije rizičnih ponašanja djece i mladih stavljaju naglasak na ranu dječju dob i predškolske ustanove, odnosno njihovo okruženje (Bašić, Koller-Trbović, Žižak, 1993). Razlozi zato nalaze se u rezultatima mnogih istraživanja (Urli, Mavrin-Cavor, 1988, Bašić, 1988, Bašić, Koller- Trbovic, Žižak, 1993, Pevalin, Wade, Braninngan, 2003, Wenar, 2003) koja dokazuju prije svega prisutnost problema ponašanja kod djece u predškolskoj dobi, ali i upozoravaju da primjerice agresivna i antisocijalna ponašanja (ali i tzv. internalizirana ponašanja) koja se pojavljuju u ranoj dobi tendiraju stabilnosti i u predadolescenciji i adolescenciji. Stoga nije teško prepoznati potrebu za preventivnim programima (posebno programima pozitivnog razvoja) u predškolskom okruženju. Pregledom mnogih preventivnih programa čija je domena primjene predškolska ustanova vidljivo je da osim što se naglasak stavlja na sveobuhvatnost preventivnih programa (istovremeno djelovanje na djecu, roditelje i kontekst ustanove) najznačajniji smjerovi ulaganja odnose se na socijalno- emocionalno učenje djece te istovremeno educiranje roditelja za primjenu naučenog u roditeljsku svakodnevicu i obiteljsku praksu (Bašić, Žižak, Koller-Trbović, 1998). U prezentaciji će se navesti primjeri implementacije preventivnih programa koji se provode ili su se provodili u Hrvatskoj i svijetu. Naglasak će se staviti na preventivne programe koji svoje aktivnosti utemeljuju na konceptu socijalno-emocionalnog učenja u ranoj dječjoj dobi. Bit će posebno izdvojena dva preventivna programa: Integralna metoda i njena primjena i rezultati u Hrvatskoj (Josipa Bašić i suradnici, Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet) te američki PATHS-RASTEM program koji se kao pilot projekt provodi i u Hrvatskoj (autor Mark Greenberg i Celene Domitrovich, Penn State University, SAD-e). Na kraju, ne manje važno, govorit će se o evidence-besed i science-based preventivnim programima, odnosno programima čija je učinkovitost dokazana, a ti dokazi utemeljeni su na rigoroznim znanstvenim istraživanjima. Poseban naglasak bit će dan kako znanstvenim dostignućima u tom području tako isto i etičkim principima u postavljanju, implementaciji i evaluaciji preventivnih programa u predškolske ustanove.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josipa Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Josipa
Socijalno-emocionalno učenje i prevencija rizičnih ponašanja u okruženju predškolskih ustanova // SUVREMENI TOKOVI U RANOM ODGOJU ZNANSTVENA MONOGRAFIJA / Izet Pehlić – Edina Vejo – Anela Hasanagić (ur.).
Zagreb: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 493.-495. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Bašić, J. (2012) Socijalno-emocionalno učenje i prevencija rizičnih ponašanja u okruženju predškolskih ustanova. U: Izet Pehlić – Edina Vejo – Anela Hasanagić (ur.)SUVREMENI TOKOVI U RANOM ODGOJU ZNANSTVENA MONOGRAFIJA.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Josipa}, year = {2012}, pages = {493.-495.}, keywords = {SOCIJALNO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE, PREVENCIJA, ZNANSTVENO UTEMELJENI PROGRAMI, PRED\v{S}KOLSKI ODGOJ}, isbn = {978-9958-697-24-1}, title = {Socijalno-emocionalno u\v{c}enje i prevencija rizi\v{c}nih pona\v{s}anja u okru\v{z}enju pred\v{s}kolskih ustanova}, keyword = {SOCIJALNO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE, PREVENCIJA, ZNANSTVENO UTEMELJENI PROGRAMI, PRED\v{S}KOLSKI ODGOJ}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Zenici}, publisherplace = {Zenica, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Josipa}, year = {2012}, pages = {493.-495.}, keywords = {SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES, PREVENTION, SCIENCE-BASED PROGRAMS, PRESCHOOL EDUCATION}, isbn = {978-9958-697-24-1}, title = {Social-emotional learning and prevention of risk behaviour in pre-school institutions environment}, keyword = {SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES, PREVENTION, SCIENCE-BASED PROGRAMS, PRESCHOOL EDUCATION}, publisher = {Islamski pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Zenici}, publisherplace = {Zenica, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font