Pregled bibliografske jedinice broj: 634562
Socijalno-emocionalno učenje – Pozitivan razvoj i prevencija rizičnih ponašanja djece i mladih
Socijalno-emocionalno učenje – Pozitivan razvoj i prevencija rizičnih ponašanja djece i mladih // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.) (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 634562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno-emocionalno učenje – Pozitivan razvoj i prevencija rizičnih ponašanja djece i mladih
(Social and emotional learning – Positive development and prevention of children and youth's risk behaviors)
Autori
Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
/ Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.) - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012
ISBN
978-953-6418-71-8
Skup
8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2012. - 29.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalno-emocionalne kompetencije; univerzalna prevencija; dobrobit djece i mladih; školska prevencija
(socio-emotional learning; universal prevention; well-being of children and youth; school prevention)
Sažetak
Najprirodnije okruženje za pozitivan razvoj djece i mladih je svakako škola i školsko okruženje. Škole se moraju reformirati tako da učine napore i istovremeno usmjere pažnju na socijalno- emocionalne probleme i barijere učenju koje postoje kod mnogih učenika. Rezultati istraživanja ukazuju da će škole biti najuspješnije u svojoj misiji obrazovanja kada integriraju napore prema promoviranju dječjeg akademskog, socijalnog i emocionalnog učenja. Veliki broj učenika ne može se fokusirati na učenje dok se prethodno ne usmjeri prema njihovim socijalnim i emocionalnim potrebama. Socijalno i emocionalno učenje definira se kao: usvajanje i prikladno upotrebljavanje interpersonalnih vještina i vještina rada u malim grupama (prepoznavanje, upravljanje i izražavanje emocija) ; internalizacija prosocijalnih stavova i vrijednosti potrebnih za postizanje ciljeva, rješavanje problema, emocionalnu uključenost u učenje i rad te uspjeh u školi i kroz život. Ključne komponente programa socijalno emocionalnog učenja i stjecanja socijalno-emocionalnih kompetencija su: Samo-svjesnost ; Socijalna svjesnost ; Odgovorno donošenje odluka ; Samoupravljanje ; Upravljanje odnosima. Njihova implementacija odvija se na mnoge načine i tako postaju upotrebljivi kao sveobuhvatni programi promocije pozitivnog razvoja djece i prevencije poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. U plenarnom predavanju osim uvođenja u područje socijalno-emocionalnog učenja bit će prikazani neki naši i svjetski programi, njihova implementacija u Hrvatskoj te dokazi njihove učinkovitosti na pozitivan razvoj i prevenciju rizičnih ponašanja djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Josipa Bašić
(autor)